شهید سلیمانی به‌دنبال تسخیر تفکر دنیا بود نه خاک دنیا
کد خبر: 3943401
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

شهید سلیمانی به‌دنبال تسخیر تفکر دنیا بود نه خاک دنیا

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان اظهار کرد: شهید سلیمانی در سختی‌ها فرصت می‌ساخت و به دنبال تسخیر تفکر دنیا بود نه تسخیر خاک دنیا؛ وی همواره خود را در رأس مبارزه با استکبار می‌دانست.

نگاه شهید سلیمانی؛ نگاهی جهانی از طریق هدایت ولایی بودمهدی ظفری، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه سردار سلیمانی هیچ‌گاه خودی برای خودش قائل نبود، اظهار کرد: وی اهداف عالیه انقلاب، امام و ولایت را به‌خوبی شناخته بود، مفهوم جامعه توحیدی را به‌خوبی شناخته و راهکارهای رسیدن به جامعه امام زمانی را درک کرده بود و ازاین‌رو به جامعه جهانی فکر می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه ایشان همواره خودش را در رأس مبارزه با استکبار می‌دانست، افزود: نگاه شهید سلیمانی، نگاهی جهانی از طریق هدایت ولایی است، وی ضمن اینکه نگرش راهبردی داشت از حرکات عملیاتی و تاکتیکی نیز غافل نمی‌شد.

ظفری ادامه داد: شهید سلیمانی در سختی‌ها فرصت می‌ساخت، در افغانستان، پاکستان، لبنان و عراق جریان‌های مقاومتی ایجاد کرده و شهدایی را از آن ملیت‌ها پرورش داد. پرورش شهدایی همچون شهید حججی برگرفته از نوع مدیریت جهانی این سردار شهید است؛ مدیریتی که به دنبال تسخیر تفکر دنیا بود نه تسخیر خاک دنیا. وی به حکومت جهانی کاملاً باور داشت چراکه اخلاص در عملش کاملاً مشهود بود.

وی اظهار کرد: سردار سلیمانی هیچ‌گاه خودش را مشغول درگیری‌های جناحی نمی‌کرد، درگیر شدن در احزاب را رفتاری بچه‌گانه تصور می‌کرد و می‌گفت اگر می‌خواهیم به هدفی برسیم کانال ورود ما به خداوند حلقه ولایت است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان تأکید کرد: وقتی اندیشه بزرگ باشد همه احزاب و اندیشه‌ها زیر چتر آن قرار خواهد گرفت؛ سردار اندیشه‌ای بزرگ داشت و گرایشی به گروه خاصی نداشت.

وی ادامه داد: یکی از کینه‌های اساسی غرب و آمریکا از شهید سلیمانی این بود که آمریکایی‌ها در عراق کودتا کرده بودند و صدام را سرنگون کردند اما شهید سلیمانی کودتایی بیرونی در عراق شکل داد و انقلاب مردمی در این کشور ایجاد کرد، هرکجا که سختی بود در آنجا وارد می‌شد و همیشه هم موفق بود.

جهاد همه‌جانبه برای معرفی سردار سلیمانی شکل بگیرد

سردار ظفری تأکید کرد: جامعه باید برای معرفی سردار سلیمانی بسیج شود، مراکز دانشگاهی، حوزه‌های علمیه، شورای انقلاب فرهنگی و... باید جهاد کرده و یک حرکت همگانی ایجاد کنند که اندیشه سردار سلیمانی در بستر تاریخ قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید مراقب باشند که در جدال‌ها و کشمکش‌های سیاسی شخصیت وی تحریف نشود.

ظفری با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم صحنه خلوت شود و دشمن از خلوت شدن صحنه سوءاستفاده کند، گفت: تکلیف شرعی همه ما اعم از مسئولان و مردم است که حرکت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی در شناساندن شخصیت سردار سلیمانی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha