مکتب سردار سلیمانی سند مقاومت جامعه اسلامی است
کد خبر: 3943339
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

مکتب سردار سلیمانی سند مقاومت جامعه اسلامی است

امام جمعه شهر لاهرود، گفت: مکتب سردار سلیمانی مبدل به سند مقاومت جهان اسلام شد و روحیه معنوی جامعه را در تمامی عرصه‌ها بالا برد.

مکتب سردار سلیمانی سند مقاومت جامعه اسلامی استحجت‎‌الاسلام و المسلمین حسن صفری، امام جمعه شهر لاهرود، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به برکات مکتب مقاومت از شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: این مکتب ادامه‌دهنده راه کربلا است و بایستی در ابعاد مختلف به مردم و به‌ویژه جوانان معرفی شود و بُعد معرفی فرهنگی و ولایت‌پذیری ایشان، تیتر و سرلوحه کار‌ها در جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: در فرهنگ اسلامی، شهادت والاترین کمال در راه رسیدن به مقام قرب الهی است، فلذا به‌عنوان اوج کمال انسانیت نمایان‌کننده نهایت ایثار و اخلاص فرد در راه حق و حقیقت الهی است.

امام جمعه شهر لاهرود، گفت: مکتب سردار سلیمانی مبدل به سند مقاومت جهان اسلام شد و روحیه معنوی جامعه را در تمامی عرصه‌ها بالا برد، سرداری که در جهان اسلام از سویی نماد مقاومت و از سوی دیگر نماد معنویت است. 

حجت‌الاسلام صفری، با بیان اینکه سردار سلیمانی تمام عمر خود را صرف جهاد و مجاهدت در راه اسلام کرد، گفت: سردار سلیمانی اسوه ایمان، ولایت‌پذیری و از تربیت‌شدگان مکتب جهاد و مقاومت بود و جوانان ادامه دهنده راه ایشان، باید با تربیت صحیح و فراگیری اصول اسلامی در همه حوزه‌ها نقش آفرین و مسئولیت‌پذیر باشند.

وی افزود: شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است و باید راه و سیره ایشان در جامعه امروزی الگوبرداری شود، همه انسان‌های آزاده دنیا، زنده به دفاع از حق، مقابله با فقر، ظلم و فساد هستند و شهید سلیمانی الگوی خوبی برای چنین افرادی است.

امام جمعه شهر لاهرود، ایام فاطمیه را از دیگر ایام پیشرو در دی‌ماه سال‌جاری برشمرد و گفت: حضرت فاطمه(س) بزرگترین الگوی انسانیت و بزرگترین مدافع حریم ولایت و امامت است، در روزگاری که تمام انسان‌ها، خصوصا زنان و دختران جامعه به دنبال الگویی برای خود هستند، حضرت فاطمه(س) بهترین الگو و اسوه است و زنان جامعه ما باید درس همسرداری، فرزندداری، حیا، ولایت‌مداری و دفاع از حق را از ایشان بیاموزند.

حجت‌الاسلام صفری، ظرفیت فضای مجازی را برای تبیین مکتب سلیمانی یادآور شد و اظهار کرد: فضای مجازی، یک فضای بین‌المللی است که از این طریق می‌توانیم به راحتی ارزش‌های مکتب سلیمانی را به دنیا معرفی و منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کلیدواژه‌هایی که رهبر معظم انقلاب درباره مکتب سلیمانی مطرح کردند، بحث معنویت سردار بود، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند معنویت سردار سلیمانی سبب شد تا شهادت ایشان در دنیا برجسته شود و راز ماندگار شهید سلیمانی، ایمان به مکتب اسلام و ارزش‎های اسلامی بود.

امام جمعه شهر لاهرود، خاطر نشان کرد: ولایت‌پذیری انسان را عاقبت‌بخیر می‌کند، هر کسی که در مسیر ولایت و ولایت‌پذیری قرار گرفت عاقبت‌بخیر می‌شود، فلذا عامل ماندگاری سردار سلیمانی را می‌توان ولایت‌پذیری بیان کرد.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha