جهاد و خدمت به مردم از ویژگی‌های اصلی شهید سلیمانی بود
کد خبر: 3942364
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

جهاد و خدمت به مردم از ویژگی‌های اصلی شهید سلیمانی بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامی‌کردکوی گفت: تفسیر جذاب از ولایت فقیه، عرفانِ عمیق به اندیشه‌های اسلامی، شجاعت، مردانگی، ایران دوستی، جهاد و خدمت رسانی به مردم از ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی بود.

جهاد و خدمت به مردم از ویژگی‌های اصلی سردار سلیمانی بودحجت‌الاسلام غلامحسین محمودی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، بیان کرد: تفسیر جذاب از ولایت فقیه، عرفانِ عمیق به اندیشه‌های اسلامی، شجاعت، مردانگی، ایران دوستی، جهاد و خدمت‌رسانی به مردم از ویژگی‌های اصلی سردار سلیمانی بود. مکتب سلیمانی و شهدا را باید ترجمه کرد و به نسل‌های بعد انتقال داد.

محمودی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر استان، عملیات فرهنگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان کردکوی در حال برگزاری است، افزود: عملیات سردار سلیمانی این شهرستان با همکاری شبکه تبلیغی، مساجد، تشکل های دینی مردمی، بقاع متبرکه و کانون های فرهنگی تبلیغی در حال برگزاری است.

وی به جمع‌آوری و توزیع بیش از ۷ میلیارد ریال کمک مردمی در بین نیازمندان منطقه با همکاری گروه‌های هدف سازمان تبلیغات اسلامی کردکوی اشاره کرد و افزود: طرح مواسات در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در این شهرستان اجرایی شده است.

محمودی با اشاره به برخی از فعالیت‌های این ستاد، گفت: برپایی ختم قرآن و صلوات، توسل و روضه خانگی، یادواره مجازی سردار دل‌ها، اعزام مبلغ برای سخنرانی مجازی و سیار، اهدای بسته های فرهنگی، پویش اهدای خون، تهیه و توزیع نان در محلات کم برخوردار، پخت بیش از ۲۰ هزار پرس غذا و توزیع بین نیازمندان، ضدعفونی و گندزدایی محلات، کمک به کادر درمان از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: مهارت‌افزایی خانوادگی در شرایط کرونایی با اعزام روحانی، تهیه عکس نوشت سردار دل‌ها، ترویج اقامه نماز جماعت خانگی، جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشت و نوشت‌افزار، توزیع ماسک و لوازم بهداشتی، عیادت از بیماران کرونایی و تجلیل از پزشکان و مدافعان سلامت، محفل انس با قرآن در فضای مجازی، پویش به یاد حاج قاسم در بخش نقاشی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه فرهنگی «دلنوشته‌ای برای سردار دل‌ها» در فضای مجازی از  دیگر برنامه‌های اجرایی در این ستاد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی در پایان با تأکید بر این موضوع که با تشکیل قرارگاه عملیات شهید سلیمانی همکاری و هم‌افزایی بسیار مناسبی بین دستگاه‌ها و نیروهای جهادی و انقلابی این شهرستان ایجاد شده است، بیان کرد: مردم نگاه و حرکت گروه‌های جهادی را درک کرده‌اند و شاهد این هستیم که اقشار مختلف مردم نیز داوطلبانه خدمات مناسبی به مردم آسیب دیده ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha