کاهش بیماران کرونایی و تعداد فوتی‌‎ها در لرستان
کد خبر: 3940795
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

کاهش بیماران کرونایی و تعداد فوتی‌‎ها در لرستان

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کاهش آمار بیماران کرونایی، از فوت یک هزار و 227 نفر در استان بر اثر ابتلای به کرونا خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس استان بیش از ۵۸ هزار نفر گزارش شده است.

کاهش ۵۰ درصدی بیماران کرونایی در لرستان / تعداد فوتی‌‎ها به یک سوم کاهش یافتبه گزارش ایکنا از لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۲۳ آذرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تا پایان روز ۲۱ آذرماه ۱۴۹ هزار و ۷۷۷ نمونه تست ارسالی انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۷۹۱ نمونه تست جواب داده شده که ۵۸ هزار و ۱۳۶ نمونه تست مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین از تعداد تست جواب داده شده ۹۰ هزار و ۶۵۱ مورد منفی بوده است، افزود: متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس یک هزار و 227 نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

علی فرهادی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در جمع خبرنگاران از کاهش پنجاه درصدی بستری‎های کرونایی در استان خبر داد و گفت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی  و همکاری خوب مردم خوشبختانه شاهد کاهش بستری‌ها و فوتی‌ها بر اثر کرونا در لرستان هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آمار بستری در بیمارستان‌های لرستان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و از ۴۱۶ بیمار بستری ۱۹۳ بیمار مبتلای قطعی کرونا است، اضافه کرد: همچنین آمار مرگ و میر کرونا نیز از روزی ۱۵ فوتی به روزی ۴ یا ۵ فوتی کاهش یافته و تلاش بر این است که آمار ابتلا و مرگ و میر همچنان کاهش یابد.

انتهای پیام
captcha