الگوسازی سبک زندگی اسلامی در طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» زنجان
کد خبر: 3939989
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

الگوسازی سبک زندگی اسلامی در طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» زنجان

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه در طرح سه‌شنبه‌های تکریم به موضوع الگوسازی سبک زندگی اسلامی پرداخته می‌شود، گفت: زندگی و سلوک امام رضا(ع) محور این طرح قرار دارد.

الگوسازی سبک زندگی اسلامی در طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» زنجانحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در دهه کرامت کلید خورد، اظهار کرد: سلوک امام رضا(ع) در ابعاد فردی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و سیاسی درس‌های فراوانی برای بشریت دارد و از طریق اجرای ویژه‌برنامه سه‌شنبه‌های تکریم، سبک زندگی رضوی برای گروه‌های هدف تبیین و ترویج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سه‌شنبه‌های تکریم یک طرح ملی است، ابراز کرد: این طرح در 127 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به اجرا درآمده و در مرحله نخست با شناسایی خانواده‌های شهدا، چهره‌های ماندگار، نوجوانان و جوانان کارآفرین و ممتاز محله که در رشته‌های علمی و جشنواره‌ها حائز رتبه‌ شدند از آن‌ها تجلیل به عمل می‌آورد.

این مسئول هدف از این طرح را تبدیل چهره‌های ماندگار به سرمایه‌های اجتماعی و الگوسازی آنان برای جوانان مسجد خواند و گفت: از خانواده‌های موفق و مفاخر و گروه‌های جهادی هم در قالب طرح سه شنبه‌های تکریم، تجلیل می‌شود و سعی داریم شاخص‌های موفقیت آن‌ها را در جامعه توسعه دهیم و سرمایه‌های اجتماعی را تقویت کنیم.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از اهداف دیگر این طرح است.

وی با اشاره به اینکه 382 باب کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان فعال است، بیان کرد: کانون‌های مساجدی که این طرح را اجرا می‌کنند، فعالیت آن‌ها در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری می‌شود تا از امتیازهای مربوطه برخوردار شوند.

یارمحمدی همچنین با اشاره به اینکه مجوزهای الکترونیکی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس اساسنامه جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور صادر می‌شود، ادامه داد: تا کنون 58 کانون مجوز الکترونیکی دریافت کردند و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به 250 فقره برسد.

انتهای پیام
captcha