طرح کاشت نهال به یاد شهید فخری‌زاده در خرم‌آباد اجرا شد
کد خبر: 3939563
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

طرح کاشت نهال به یاد شهید فخری‌زاده در خرم‌آباد اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: به‌مناسبت روز جهانی خاک طرح کاشت نهال به یاد شهید محسن فخری‌زاده در خرم‌آباد اجرا شد.

طرح کاشت نهال به یاد شهید فخری‌زادهشیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به جایگاه خاک و درخت در آموزه‌های دینی، اظهار کرد: در قرآن کریم، بارها واژگان تراب و شجر و مشتقات آن تکرار شده است که نشان از توصیه موکد بر حفظ و نگهداری از خاک و درختان است.

وی با بیان اینکه که مسئله قطع درختان با سنت و آداب اسلامی مغايرت دارد، ادامه داد: در متون دینی كاشتن درخت در رديف بهترين و مقدس‌ترين كارهای خير قرار داده شده است به‌طوری‌ که در بیانی از نبی مکرم اسلام، شکستن شاخه درختان به سان شکستن بال و پر فرشتگان است.

نجفی بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه و انجام فعالیت‌های اجتماعی برای افزايش آگاهی، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با انسان و طبيعت تأکید کرد و گفت: با توجه به روز جهانی خاک و در راستای تکریم مقام شهدا، طرح درختکاری و کاشت نهال به یاد شهید محسن فخری‌زاده، از دانشمندان هسته‌ای ایران، امروز، ۱۷ آذرماه هم‌زمان با روز جهانی خاک در منطقه انار در خرم‌آباد برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای کنترل رواناب و سیل در استان خبر داد و با اشاره به بارش‌های اخیر در حوزه شهر خرم‌آباد، گفت: در ۱۴ منطقه این شهرستان طرح آبخیزداری اجرا شد.

وی بیان کرد: تعداد ۳۹۰ پرونده تصرف و تخریب اراضی ملی در استان تشکیل شده است این در حالی است که دو شماره‌ ۱۵۰۴ و ۱۳۹ پاسخگوی گزارشات مردمی در حوزه منابع طبیعی است.

انتهای پیام
captcha