نگاهی به فعالیت‌های اوقاف لرستان در روزهای کرونایی
کد خبر: 3938299
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

نگاهی به فعالیت‌های اوقاف لرستان در روزهای کرونایی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر لزوم ورود خیرین جهت دستگیری از نیازمندان در شرایط اقتصادی کنونی، اظهار‌ کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲ هزار بسته معیشتی از از عواید موقوفات بین محرومان شناسایی شده استان، توزیع شده است.

سه شنبه ارسال شود / توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی توسط اوقاف لرستانحجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با تأکید بر لزوم ورود خیرین جهت دستگیری از نیازمندان و اقشار کم‌بضاعت در شرایط اقتصادی کنونی، اظهار‌ کرد: اوقاف و امور خیریه لرستان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲ هزار بسته معیشتی بین محرومان شناسایی شده این استان، توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه این نهاد هم‌زمان با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا کمک‌رسانی به گروه‌های هدف را در دستور کار قرار داد، اضافه کرد: در ماه‌های پایانی سال گذشته و ماه‌های نخست سال‌ جاری با توجه به تعطیلی و رکود درآمدی مراکز تجاری ناشی از شیوع بیماری کرونا، اجاره موقوفات تجاری که از بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، بخشیده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف کمک به اقشار کم‌بضاعت جامعه هم‌زمان با آغاز هفته بسیج، ادامه داد: طرح شهید سلیمانی تا ۱۳ دی‌ماه سال جاری، سالروز شهادت این سردار بزرگ اسلام ادامه خواهد داشت که در این راستا برای هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است.

طباطبایی سهمیه در نظر گرفته شده لرستان را هفت هزار بسته معیشتی بیان کرد و با اشاره به اینکه هزینه این بسته‌ها از عواید موقوفات سطح یک و دو مشتمل‌ بر ۴۹ بقعه تأمین می‌شود، ادامه داد: بسته‌های معیشتی متشکل از اقلام برنج، روغن، ماکارونی، رب، حبوبات و ملزومات پزشکی بوده که هزینه ریالی هر بسته ۳۵۰ هزار تومان است و تمام ادارات اوقاف شهرستان‌ها در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان به جایگاه مهم وقف در قرآن اشاره کرد و با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ وقف توسط رسانه‌ها، تصریح کرد: بخش اعظم موقوفات استان لرستان در بخش عزاداری امام حسین(ع) متمرکز شده است و این در حالی‌ است که در سطح استان نیازمند ترویج و توسعه وقف قرآنی هستیم که در این راستا خبرگزاری ایکنا می‌تواند با فعالیت‌های رسانه‌ای برای ترغیب مردم به وقف قرآنی اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه نباید از حوزه قرآن غافل شد، افزود: هر چه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی افزایش پیدا کند به همان میزان شاهد رشد آمار انسان‌های مؤثر و مفید در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha