پیام تسلیت مسئولان آذربایجان‌غربی در پی شهادت محسن فخری‌زاده
کد خبر: 3937842
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

پیام تسلیت مسئولان آذربایجان‌غربی در پی شهادت محسن فخری‌زاده

مسئولان شیعه و سنی آذربایجان‌غربی اعم از استاندار و امام جمعه اهل سنت ارومیه در پیامی شهادت «محسن فخری‌زاده» را تسلیت گفتند.

مسئولان شیعه و سنی آذربایجان‌غربی شهادت «محسن فخری‌زاده» را تسلیت گفتندبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، عصر روز ۷ آذر ماه با شنیدن خبر ترور شهید «محسن فخری‌زاده» یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران، بار دیگر یاد و خاطره شهدای هسته‌ای در اذهان زنده شد و غم و اندوه ناشی از فقدان این دانشمند بزرگ قلب‌‌ها را به درد آورد و در پی آن مسئولان شیعه و سنی در آذربایجا‌ن‌غربی شهادت ایشان را با صدور پیامی تسلیت گفتند که تعدادی از این پیام‌های مسئولان در این گزارش آورده می‌شود:

دشمنان از روی ناتوانی دست به ترور می‌زنند

در متن پیام محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ترور دانشمند فرهیخته شهید محسن فخری‌زاده بار دیگر ورشکستگی خودخواهان و سلطه‌جویان بین‌المللی را ثابت کرد، دشمنان این نظام با آگاهی از ناتوانی خود در برابر پیشرفت‌های علمی فرزندان این سرزمین به اعمال غیرانسانی تروریستی روی می‌آورند.

اینجانب بدین وسیله این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری، ملت استوار ایران اسلامی، نیروهای مسلح، جامعه علمی و خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و سکینه الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات را از خداوند متعال مسالت دارم.

   محمدمهدی شهریاری
    استاندار آذربایجان‌غربی»

عزم مردم ایران با این شهادت‌ها جدی‌تر می‌شود

متن پیام ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام جمعه ارومیه به شرح زیر است:

«بسم رب‌الشهداء والصدیقین

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْزَقونْ

شهادت، هنر مردان خداست.

برای انسان‌های وارسته‌ای همچومحسن فخری زاده دانشمند بزرگ اسلام و ایران، هجرت از دنیا با مرگی جز شهادت قابل تصور نبوده و نیست.

شهادت دانشمند هسته‌ای و خلاق و خوشفکر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مجاهدت در راه خدا و مبارزه با ظلم و استعمار را سرلوحه زندگی علمی خود قراداده بود برای ملت ایران ضایعه‌ای اسفناک وسنگین بود.

استکبار جهانی بدانند که این شهادت‌ها مسیر حق‌طلبی و مبارزه با ظالمان را از بین نخواهد برد بلکه عزم حق‌جویان را در دفع سلطه شیاطین محکم‌تر خواهد کرد.

با این اعمال وحشیانه و ددمنشانه از سوی دشمنان، نور فروزان اندیشه متعالی شاگردان این مکتب رهایی‌بخش روز به روز تابنده‌تر خواهد شد و جرثومه فساد و تباهی جامعه بشری یعنی اسرائیل غاصب را به حول و قوه الهی بر روی کره زمین محو خواهند نمود.(ان‌شاالله)

لذا اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری و خانواده معزز این شهید والا مقام، نیروهای مسلح و جامعه علمی و همه ملت عزیز ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

والسلام علیکم ورحمه‌الله وبرکاته

    مامد کلشی‌نژاد

     امام جمعه اهل سنت شهرستان ارومیه»

رشد علمی ایران متکی به فرد نیست

پیام سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به شرح زیر است:

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خبر ترور و شهادت دانشمند بسیجی «محسن فخری زاده» که سال‌ها به عنوان تلاشگر در حوزه علمی، پژوهشی و دفاعی بود، موجب تاسف و تاثر گردید.

استکبار و عوامل صهیونیستی دخیل در این اقدام کوردلانه باید بدانند که رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش، امروز قائم به فرد نیست و این گونه رفتارها نه تنها کمترین مانعی در مسیر بالندگی انقلاب اسلامی ایجاد نخواهد کرد، بلکه عزم و اراده ایرانیان را برای تداوم افتخارآفرینی در میدان‌های علمی جهان چندین برابر خواهد ساخت.

اینجانب این ضایعه را محضر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی)، خانواده محترم شهید و جامعه‌ی علمی و دانشگاهی کشور تبریک و تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان صبر الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات اخروی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

  سردار حبیب شهسواری

   فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی»

ترور روش ناجوانمردانه دشمنان است

پیام تسلیت رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به شرح زیر است:

«ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر یکی از مجاهدان خدوم و اهل علم و ایمان خود را تقدیم مکتب سرخ حسینی کرد و خونی تازه، بر پای درخت نظام اسلامی جاری شد.

سفاکی و شقاوت دشمنان این ملت که راه مقابله با اراده مردم‌مان را جز در ترور ناجوانمردانه نمی‌بینند، در طول بیش از چهار دهه عمر شریف انقلاب اسلامی بر جهان ثابت شده است و جهان فهمید که آنان راه به جایی نخواهند برد و به فرموده‌ی حضرت امام‌خمینی رحمت‌الله علیه، این خون‌ها باعث بیداری بیش از پیش ملت ما می‌شود.

اینجانب شهادت دانشمند فرزانه شهید محسن فخری‌زاده را به امام عصر ارواحنا فداه، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی  و ملت شریف کشور خصوصا مردم شهیدپرور استان تبریک و تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن شهید والا مقام، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و اجر مسالت دارم.

  علی اکبر گروسی

   رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی»

شهادت در راه سربلندی ایران افتخاری بزرگ است

متن پیام شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در خانه ملت به شرح زیر است:

«شهادت دانشمند برجسته ایرانی، شهید محسن فخری‌زاده را به پیشگاه مقام معظم رهبری، خانواده معزز شهید بزرگوار و ملت بزرگ و شهید پرور ایران تبریک و تسلیت می‌گویم و اقدام تروریستی مزدوران استکبار جهانی را محکوم ‌می‌کنم.

بی ‌تردید این ترورهای کور، سندی دیگر از مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مردمان دلیر و آزاده آن نشان داده و ثابت کرده‌اند در راه حفظ اصول و ارزش‌ها تا پای جان می‌ایستند و از بذل جان و مال و خون خود برای آبیاری درخت تناور و سربلند انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کنند.

دشمنان قسم‌خورده آب و خاک ایران عزیز بدانند شهادت و جانبازی در راه سربلندی و خودکفایی ایران افتخاری بزرگ است که فقط نصیب مردان خدا می‌شود و ترورهای کور هرگز نمی‌تواند خللی در اراده مصمم ملت سرفراز و شریف ایران در این راه پرافتخار ایجاد کند.

برگ تاریخ پرغرور ما آکنده از جانبازی ‌ها و جانفشانی ‌های اینگونه است که پیوند میان مردم را مستحکم و راه را برای تحقق آرمان‌های امام راحل(ره) هموار می‌کند.

  شارلی انویه تکیه

  نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران»

انتهای پیام
captcha