فاصله گرفتن از کتاب در مسیر قرآن نیست
کد خبر: 3936169
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

فاصله گرفتن از کتاب در مسیر قرآن نیست

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: فاصله گرفتن از علم، دانش و کتاب در مسیر قرآن نیست و در احادیث هم به کتاب و علم بسیار اشاره شده و تردیدی وجود ندارد که یک مسلمان واقعی برای اینکه اهل علم باشد نبايد از کتاب فاصله بگیرد.

فاصله گرفتن از کتاب در مسیر قرآن نیست

به گزارش ايكنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدتقی سبحانی‌نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین، در مراسم تقدیر از کتابداران کتابخانه امام صادق (ع) قزوین که امروز پنجشنبه ۲۹ آبان در کتابخانه امام صادق (ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی در کشور نیازمند حمایت است؛ اوضاع نابسامان اقتصادی، گرانی کتاب و به ویژه کاغذ و تعطیلات پیاپی به واسطه شیوع ويروس کرونا باعث آسيب به صنعت نشر و فرهنگ کتابخوانی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دین اسلام دین علم و کتابخوانی است، بیش از 250 بار واژه کتاب و مشتقات آن و بیش از ۵۰۰ بار واژه علم و مشتقات علم در قرآن کریم آمده است و در مجموع استفاده از واژه‌های مربوط به علم و کتابت و مانند آن این برداشت را در ذهن انسان ايجاد می‌كند که خداوند می‌خواهد بندگان را به سمت علم و دانش سوق دهد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا گفت: فاصله گرفتن از علم، دانش و کتاب در مسیر قرآن نیست و در احادیث هم به کتاب و علم بسیار اشاره شده و تردیدی وجود ندارد که یک مسلمان واقعی برای اینکه اهل علم باشد نبايد از کتاب فاصله بگیرد.

وی تأکید کرد: انس جامعه با کتاب نشان‌دهنده میزان فرهیختگی يک جامعه است اگر کتاب‌ در دسترس عموم جامعه قرار گيرد و جوانان بتوانند از این منابع استفاده کنند، فرهیختگی در جامعه ارتقا پيدا می‌كند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پايان گفت: کتابداران و اصحاب نشر کتاب کسانی هستند که نقش موثری در پیشرفت علم و فرهیختگی در جامعه دارند و در این رشد سهیم هستند و توصيه به اين دوستان آن است كه خودشان هم با کتاب مأنوس باشند.

انتهای پیام
captcha