ابتلای ۴۴ هزار لرستانی به کرونا / ۸۸۰ نفر فوت کردند
کد خبر: 3933557
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

ابتلای ۴۴ هزار لرستانی به کرونا / ۸۸۰ نفر فوت کردند

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در لرستان تاکنون ۸۸۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

ابتلای ۴۴ لرستانی به کرونا / ۸۸۰ نفر فوت کردندبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان شامگاه جمعه، ۱۶ آبان از فوت ۱۰ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا در استان خبر داد و گفت: تا پایان روز چهاردهم آبان‌ماه جاری، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان ۴۴ هزار و ۱۲۱ نفر بوده است.

وی با تاکید بر لزوم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان تاکنون متأسفانه ۸۸۰ نفر بر اثر ابتلاء به این ویروس جان باخته‌اند،

سیدموسی خادمی، استاندار لرستان نیز در رابطه‌با وضعیت کرونا در لرستان، اظهارکرد: از اول آبان‌ماه تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر در لرستان در اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که به‌منظور کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری لازم است مردم در خانه بمانند.

وی با بیان این‌که مجموعه دولت و نظام لازم است تصمیماتی اتخاذ و در برخی موضوعات هم از قوه قهریه استفاده کند، خطاب به مردم شهرهای پر خطر استان تاکید کرد: از منزل بیرون نیایید و در هیچ اجتماع و مراسمی شرکت نکنید.

خادمی با بیان این‌که اگر مردم در شهر و یا روستا مراسم‌ عروسی یا عزا مشاهده کردند برای برخورد با آن‌ها به نیروی انتظامی، دادستانی و یا به استانداری اطلاع دهند، ادامه داد: ادارات استان با ظرفیت ۵۰ درصد و یا یک ‌سوم نیرو تا پایان هفته آتی فعالیت دارند، این در حالی‌است که دستگاه‌های دولتی لرستان ارباب‌رجوع نمی‌پذیرند و ملاقات عمومی با مسئولات آن‌ها مجاز نیست.

خادمی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تمام گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های دورود، الیگودرز، کوهدشت، دلفان و پلدختر تعطیل است و فقط مشاغلی که نیازهای ضروری مردم را تأمین می‌کنند مجاز به فعالیت هستند. همچنین مشاغل گروه ۳ و ۴ در خرم‌آباد و بروجرد تعطیل است و در مرکز استان محدودیت‌هایی در خدمات شهری و اتوبوسرانی انجام خواهد شد و علاوه‌بر آن پاساژها و مراکز پر ازدحام باید از ساعت ۱۷ تعطیل باشند و همه دستگاه‌ها موظف هستند روی مجموعه‌ای که به آن‌ها مربوط است نظارت کنند در غیر این‌صورت مدیر آن دستگاه به دادگستری و هیئت تخلفات معرفی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha