ریشه قرآنی استکبار ستیزی / برنامه‌های ۱۳ آبان به هشتک و ترند اول تبدیل شود
کد خبر: 3932799
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

ریشه قرآنی استکبار ستیزی / برنامه‌های ۱۳ آبان به هشتک و ترند اول تبدیل شود

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که استکبارستیزی و نفی طاغوت ریشه قرآنی دارد و در آموزه‌های دینی ما بر ایستادگی در مقابل ظلم تاکید شده است، گفت: برنامه‌های ۱۳ آبان باید در بستر فضای مجازی گسترش یابد و ۱۳ آبان به هشتک و ترند اول تبدیل شود.

ریشه قرآنی استکبار ستیزی / برنامه‌های ۱۳ آبان به هشتک و ترند اول تبدیل شودامیر علی‌حیدر امیری، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که ۱۳ آبان در مقاطع مختلف تاریخی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است به وقایع تاریخی ۱۳ آبان اشاره و اظهار کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، شهادت جمعی از دانش‌آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ سه واقعه تاریخی ۱۳ آبان برای کشور است.

وی با ذکر این مطلب که سفارت آمریکا در ایران لانه جاسوسی آمریکا بود و جاسوسان آمریکایی که در قالب دیپلمات به‌دنبال تحریک قومیت‌ها و توطئه‌های مختلف بر علیه کشور بودند، گفت: دانشجویان پیرو خط امام با دوراندیشی و بصیرت این جاسوسان را دستگیر و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

وی با ذکر این مطلب که حرکت مهم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران راستای مبارزه با ظلم و ستم بود و این روز را با عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نام نهادند، افزود: در مدارس، ما باید دانش‌آموزان را با روز استکبارستیزی آشنا کرد و باید این روز را با عنوان یوم‌الله بزرگ بداریم‌.

امیری با تاکید بر این‌که سفارت‌های آمریکا در هر کشوری لانه جاسوسی آمریکا برای ایجاد توطئه‌های داخلی در کشورها هستند، اضافه کرد: سفارت‌خانه ۴۲ هکتاری آمریکا در بغداد و سایر نقاط جهان جاسوس خانه هستند و به‌دنبال تحریک مردم بر علیه دولت‌ها هستند.

این افسر ارشد جنگ نرم با تاکید بر این‌که مبارزه با ظلم و ستم، استکبار ستیزی و نفی طاغوت ریشه قرآنی دارد و در آموزه‌های دینی ما بر ایستادگی در مقابل ظلم و ستم تاکید شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم بنا شده است.

بهره‌گیری از فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌های ۱۳ آبان

وی با ذکر این مطلب که ۱۳ آبان امسال با تولد پیامبر رحمت و امام جعفر صادق(ع) مقارن شده است، تصریح کرد: تقارن این ایام می‌تداند فرصتی برای وحدت بیشتر مسلمانان باشد این در حالی‌است که باید در این ایام آموزه دینی ایستادگی در مقابل ظلم را به مسلمانان یادآور شویم چراکه هیچ کدام از ائمه معصومین در برابر ظلم سر خم نکردند.

امیری با تاکید بر این‌که روز ۱۳ آبان از جهتی مقارن با انتخابات آمریکا است، اضافه کرد: ترامپ یا بایدن سر و ته یک کرباس هستند به‌معنای دیگر راهبرد روسای جمهور آمریکا در مورد ایران یکی است و شاید در تاکتیک متفاوت باشند.

نویسنده کتاب بیداری اسلامی با تاکید بر این‌که امسال با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا مردم به‌صورت فیزیکی در مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان شرکت کنند، گفت: برنامه‌های ۱۳ آبان باید در بستر فضای مجازی گسترش یابد و ۱۳ آبان به هشتک و ترند اول تبدیل شود.

وی بر لزوم محکومیت انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به مقدسات اسلامی و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد و افزود: حرکت ناشیانه و کار نابخردانه مکرون، جهان اسلام را آزرده‌خاطر کرد کمااینکه در فرانسه که آزادی بیان را ادعا دارد اگر کسی هولوکاست را به‌عنوان پژوهش مطرح کند، زندانی می‌شود.

امیری با تاکید بر این‌که آزادی بیان در فرانسه برای کسانی است که به ادیان الهی توهین می‌کنند اما زیر سوال بردن هولوکاست جرم نابخشودنی است، تصریح کرد: هر چه داد و فریاد داریم بر سر آمریکا، اسرائیل و فرانسه فریاد بزنیم و پیروزی نهایی کسانی است که در راه دین و منطق حرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha