هراس اروپا از گسترش اسلام/ خطای مکرون وحدت مسلمان را بیشتر می‌کند
کد خبر: 3931768
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴

هراس اروپا از گسترش اسلام/ خطای مکرون وحدت مسلمان را بیشتر می‌کند

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که توهین به مقدسات موجب وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود، گفت: پاسخ اهانت‌های فرانسه، را با منطق بدهیم چراکه اسلام دین عقلانیت است.

هراس اروپا از گسترش اسلام/ خطای رئیس‌جمهور فرانسه وحدت مسلمان را بیشتر می‌کندامیر علی‌حیدر امیری، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به نام‌گذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول با عنوان هفته وحدت از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: به اعتقاد شیعیان ولادت نبی مکرم اسلام در ۱۷ ربیع‌الاول و در اعتقاد اهل سنت ولادت آن حضرت ۱۲ ربیع‌الاول بوده است لذا این بازه زمانی با ابتکار بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است‌.

وی با ذکر این مطلب که حضرت امام خمینی(ره) با دوراندیشی کامل و برای جلوگیری از ایجاد تفرقه، نفاق و انشقاق بین مسلمانان هفته وحدت را نام‌گذاری کرد، ادامه داد: هفته وحدت و نام‌گذاری آن با استقبال عالمان دینی جهان اسلام مواجه شده است و همه ساله مراسمات بزرگی برای بزرگداشت هفته وحدت و اتحاد بین مسلمانان مذاهب شیعه و سنی برگزار می‌شود.

امیری با بیان این‌که در برهه‌های مختلف و در مقاطع گوناگون شاهد توطئه‌ها، دسیسه‌های و فتنه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستیم، افزود: اگر مسلمانان اتحاد خود را حفظ نکنند وضعیت مسلمانان وضعیتی مطلوب نخواهد بود اما باید با ایجاد اتحاد و وحدت مثل همیشه توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

این افسر ارشد جنگ نرم با بیان این‌که دشمنان برای انشقاق بین مسلمانان دست به حرکات ایذایی، انتحاری و منافقانه می‌زنند و به‌دنبال نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام هستند، ادامه داد: در توطئه دشمنان جهان اسلام این نکته قابل توجه است که فرقه ضاله وهابیت توسط مسترهمفر ایجاد می‌شود این در حالی‌است که وهابیت با نام دین و ایجاد داعش به‌دنبال نشان دادن چهره‌ای خشن از جهان اسلام است.

تئوریسین مسائل سیاسی غرب آسیا با ذکر این مطلب که در بین اهل سنت فرقه وهابیت و در بین اهل تشیع فرقه شیرازی توسط دشمنان جهان اسلام ایجاد شده است، افزود: دشمنان جهان اسلام برای زدودن چهره رئوف، مهربان و کریم دین مبین اسلام دست به هر کاری می‌زنند و با انواع حقه و نیرنگ به‌دنبال خشن نشان دادن اسلام هستند.

امیری با بیان این‌که استکبار جهانی با ایجاد داعش به‌دنبال تخریب چهره اسلام بود، خاطرنشان کرد: هیلاری کلینتون مستقیماً گفت ما داعش را برای نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام ایجاد کردیم و از ۱۲۰ کشور خواستیم تا داعش را به رسمیت بشناسد این در حالی‌است که برای تشکیل داعش از افراد جانی، تروریست، قاتل و زندانیان خطرناک سایر کشورها استفاده کردیم.

نور اسلام خاموش شدنی نیست/ کالای فرانسوی تحریم شود

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که وقتی می‌دانیم دشمنان جهان اسلام و استکبار جهانی به‌دنبال نابودی اسلام هستند و با ایجاد داعش به نام دین و به نام پرچم لا اله الا الله مردم را قتل عام می‌کنند باید وحدت خود را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: اختلافات شیعه و سنی آن‌قدر هشدار نیست که بتواند موجب تفرقه و نفاق بین مسلمانان شود.

وی به هراس دشمنان جهان اسلام برای برای گسترش اسلام در قاره اروپا اشاره کرد و با بیان این‌که امروز شاهد ترویج اسلام در قاره اروپا هستیم و اسلام به‌عنوان دومین مکتب اروپا توسعه یافته است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه پژوهشگران اروپا اسلام در سال ۲۰۵۰ سراسر قاره اروپا را فرا گرفته و به‌عنوان دین نخست اروپا مطرح خواهد بود لذا دشمنان و استکبار جهانی برای جلوگیری از توسعه و گسترش جهان اسلام با تشکیل داعش به‌دنبال زدودن چهره مهربان و اخلاقی مکتب اسلام هستند.

امیری به اثرات مثبت نام‌گذاری هفته وحدت توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: امروز در سراسر جهان اسلام هفته وحدت را به‌عنوان یک هفته مبارک جشن می‌گیرند و سمینارها، جشنواره ها و همایش‌های فراوانی برای ایجاد وحدت بین جهان اسلام برگزار می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز نمایندگان اهل سنت در مجلس حضور دارند، اظهار کرد: امروز در استان‌های مرزی ما بسیاری از مسئولان و مدیران اهل سنت هستند و این نشان‌دهنده آن است که ایران نگاه اهل سنت بودن یا شیعه بودن به مسلمانان ندارد از طرفی در مقاومت نیز بسیاری از گردان‌های حشدالشعبی در الانبار و نینوا اهل سنت هستند کمااینکه ۶۵ هزار مرد جنگی حزب‌الله لبنان بیش از ۵ هزار نفر اهل سنت هستند.

نویسنده کتاب بیداری اسلامی با بیان این‌که امروز شاهد توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام توسط رئیس‌جمهور منفور فرانسه هستیم، اضافه کرد: رئیس‌جمهور فرانسه با جهالت کامل از کاریکاتوریست‌های توهین‌کننده به ساحت مقدس پیامبر خاتم حمایت می‌کند که این نشان از جهالت آنان است.

امیری با بیان این که نور اسلام هرگز خاموش نخواهد شد و همه شاهد افزایش آمار مسلمانان در اروپا خواهیم بود، تصریح کرد: امروزه باید این قضیه توهین به نبی مکرم اسلام محکوم شده و محکومیت آن با ایجاد هشتک‌های فراوان به ترند اول دنیا تبدیل شود.

وی حمایت فرانسه از توهین به ساحت نبی مکرم اسلام را خطای راهبردی برای این کشور دانست و گفت: بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان داریم که توهین به مقدسات آنان نشان از کم‌خردی است.

اختلافات شیعه و سنی، ریشه‌ای نیست

امیری با بیان این‌که امروز در جهان اسلام مسلمانان وحدت خود را باید بیشتر کند، اضافه کرد: شاید در برخی موارد شیعه و اهل سنت با هم اختلاف دیدگاه داشته باشند اما در اصول با هم هیچ مشکلی ندارند لذا باید مسلمانان در مقابل عداوت دشمنان جهان اسلام یدواحده باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امروز هر کسی به‌نحو خود باید با محکوم کردن توهین به ساحت نبی مکرم اسلام از هنر خود برای تکریم جایگاه نبی خاتم استفاده کند، ادامه داد: هنرمندان، اصحاب رسانه، روزنامه‌نگاران و هر کسی با تخصص خود باید با تفکر جاهلانه مکرون مبارزه کند این در حالی است که مبارزه ما در پاسخ به توهین به ساحت نبی مکرم اسلام مبارزه توام با منطق و گفتمان است.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان این‌که دین اسلام دین گفتمان است و ما پاسخ به هتاکی‌های دشمنان را با علم و منطق می‌دهیم، اضافه کرد: در آستانه هفته وحدت همان طوری‌که بسیاری از کشورهای جهان اسلام کالاهای فرانسوی را تحریم کردند در کشور ما نیز باید تمام محصولات کشور فرانسه تحریم شود.

انتهای پیام
captcha