مقابله با تحریف روایت‌های دفاع مقدس ضروری است
کد خبر: 3925248
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

مقابله با تحریف روایت‌های دفاع مقدس ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: نباید در مقابله با خط تحریف در جنگ روایت‌ها عقب بمانیم؛ چراکه کسانی که دل خوشی از دوران دفاع  مقدس و مبارزات ما ندارند می‌خواهند با القای شبهات، فضای تحریف را در روایت‌های دفاع مقدس وارد کنند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 4 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به مصادیق امر به‌ معروف و نهی از منکر در حوزه اقتصاد، اظهار کرد: کسی که از راه حلال درآمد به دست می‌آورد و خانواده‌اش را مدیریت می‌کند درواقع با سفره حلال، خود و خانواده‌اش را در زمینه‌های مختلف بیمه می‌کند.

وی تصریح کرد: دایره امر به‌ معروف و نهی از منکر گسترده است، معروف‌های اقتصادی دارای چند بخش است که یک بخش آن وجوبی است و منکرهای آن نیز حرام است، اما یک بخش آن مستحب است و منکر آن نیز مکروه است. مؤمنان در بخش‌ معروف‌های اقتصادی باید نسبت به پرداخت وجوهات شرعی خود مانند خمس، پرداخت صدقات واجب (زکات) و هم‎چنین نفقه واجب مقید باشند.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه خمس و زکات تنها مختص ثروتمندان نیست، گفت: پرداخت خمس و زکات و نفقه جزو معروف‌های مالی است و در حدیثی از امام رضا(ع) نقل شده: «کسانی که خمس اموال خود را پرداخت می‌کنند مشمول دعای من قرار می‌گیرند».

عبادی‌زاده «وفای به نذر» را از دیگر معروف‌های اقتصادی دانست و گفت: امروزه انسان‌های مؤمنی که می‌خواهند به دیگران کمک کنند از قرض دادن وحشت دارند، درحالی‌که ثواب قرض چندین برابر صدقه است و این معروف دارای فضیلت‌های زیادی است؛ لذا معروف دینی «پرداخت قرض» باید به شیوه‌ای صحیح در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود تا مردم نسبت به کمک به یکدیگر احساس تکلیف کنند.

وی با تأکید بر اینکه وقف باید تبدیل به یک فرهنگ شود، تصریح کرد: در حوزه وقفیات دایره فکرمان را وسیع‌تر کنیم؛ چراکه وقف باعث رفع بسیاری از مشکلات حوزه دینی و اجتماعی می‌شود، لذا می‌توان در وقف‌های زیادی ازجمله در حوزه ازدواج جوانان، فعالیت‌های تحقیقاتی و آزادی زندانی‌ها ورود کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه غش در معامله یکی از مواردی است که بازاریان باید نسبت به این منکر اقتصادی حساس باشند و از آن دوری کنند که آثار منفی و سوئی را به همراه دارد، افزود: اسلام هرگونه سودی را حرام را نمی‌داند، اما سودی که برای اقتصاد اسلامی حرام و مخرب است، «ربا»  بوده و بازاریان به‌ویژه باید مراقب منکرهایی مثل ربا باشند.

عبادی‌زاده با اشاره به روز صنعت گردشگری، اظهار کرد: امروز ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای گردشگران به‌ویژه گردشگران خارجی یک مسئله مهم است، زیرا درآمد بسیاری از کشورها  از حوزه گردشگری تأمین می‌شود.

وی با اشاره به توصیه‌های قرآن نسبت به گردشگری، اظهار کرد: اگر در حوزه زیرساخت‌های خدادادی هم سرمایه‌گذاری کنیم در آینده می‌توانیم سهم حوزه گردشگری را در اقتصاد افزایش دهیم، ازاین‌رو باید سهم خود را در حوزه جهانگردی افزایش دهیم.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به‌ ضرورت تکریم والدین و سالمندان، بیان کرد: به خانواده‌ها به‌ویژه فرزندان توصیه می‌کنم که گرفتار فرهنگ منحط غربی نشوند، زیرا بر اساس فرهنگ دینی ما زیبنده نیست که والدین به خانه سالمندان سپرده شوند، باید از سالمندانمان مراقبت کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم.

عبادی‌زاده با اشاره به مسئله مقابله با خط تحریف هشتگ در جنگ فرهنگی و در فضای مجازی، تصریح کرد: دشمن در خط رسانه‌ای و فراگیر مستمر خود به‌دنبال آن است که دامی را در فضای مجازی علیه ارزش‌های انقلاب و دین پهن کند و ذهن مردم را مشغول هشتگ‌ها کند و برخی جوانان نیز ناآگاهانه گرفتار این خط می‌شوند. به جوانان توصیه می‌کنم اسیر این دام‌ها و القائات و شبهات دشمن در فضای مجازی نشده و خود را گرفتار هشتگ‌ها نکنند بلکه خود را برای مقابله با دشمن در همه عرصه‌ها با تحلیل‌های درست و منطقی، قوی و محکم کنند.

وی ادامه داد: در مقابله با خط تحریف در جنگ روایت‌ها نباید عقب بمانیم، کسانی که دل خوشی از دوران دفاع مقدس و مبارزات ما ندارند می‌خواهند با القای شبهات، فضایی را در جنگ روایتگری ایجاد کنند اما آنچه از تحلیل رهبری انقلاب برای جلوگیری از تحریف وقایع جنگ و ارزش‌های دفاع مقدس گرفته می‌شود، توجه به ریشه‌های جنگ است.

امام‌ جمعه بندرعباس اضافه کرد: رهبری انقلاب تأکید کردند که جنگ تحمیلی به این شکل نبود که صرفاً با یک دشمن همسایه درگیر جنگ شویم، این جنگ دو دلیل داشت و دلیل اصلی آن ریشه‌کن کردن انقلاب اسلامی بود؛ لذا در دوران دفاع مقدس، ما با جهان سلطه‌ای روبه‌رو بودیم که همسایه ما نبودند و در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کرده بودند.

عبادی‌زاده خطاب به مدیران شهرداری در سراسر استان تصریح کرد: باید نسبت به پرداخت حقوق و نیازمندی‌های کارگران حساس باشید؛ چراکه رفع نیاز سفره نیازمندان نیاز فوری است. کارگران و قشر نیازمند در شهرداری‌ها به‌ویژه در بندرلنگه، هرمز و بندرعباس ماه‌هاست وضعیت خوبی ندارند؛ لذا رسیدگی به کارگران باید اولویت مورد توجه همه شهرداران استان باشد. شهرداری‌ها باید در جذب نیروهای خود به‌اندازه‌ای که توان پرداخت دارند اقدام کنند و این مسئله باید مدیریت شود.

یادآور می‌شود، در بخش‌ جانبی نماز جمعه این هفته بندرعباس به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تجلیل و تکریم شد و نمایشگاه عکس دوران دفاع مقدس در بخش‌های نبردهای دریایی و تدارکات و پشتیبانی استان هرمزگان برپا شد.

انتهای پیام
captcha