دفاع مقدس؛ فرهنگی که زندگی می‌دهد
کد خبر: 3924959
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

دفاع مقدس؛ فرهنگی که زندگی می‌دهد

در یادداشت فعال رسانه‌ای سیستان و بلوچستانی آمده است: بیمه واقعی نسل آینده ما، در گرو حفظ فرهنگ دفاع مقدس است؛ فرهنگی که در آن مردم با دست خالی، دشمن صد دام و حیله را عقب راندند. حتی اگر در آینده دشمنی هم در کار نباشد، برای نجات در حوادث بزرگ طبیعی، چیزی جز فرهنگ دفاع مقدس نمی‌تواند به داد ما برسد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در یادداشتی که احمد ملاشاهی، فعال رسانه‌ای و معاون سابق خبر صداوسیمای استان در اختیار این خبرگزاری قرار داده، آمده است: اگر نگران فرزندان و نسل آینده خود هستیم، فرهنگ دفاع مقدس را پاس بداریم که سالم نگه می‌دارد ما را از گرگ‌ها و حتی قهر طبیعت.

هیچ کس نمی‌تواند اطمینان دهد به اینکه دشمن ما از جلاد بودن و درنده خویی دست بکشد. به ظاهر شعار آزادی و دموکراسی و ژست مدرنیته غرب نباید فریفته شد، دست‌شان برسد به تعبیر حاج قاسم، روی چنگیز مغول را سفید می‌کنند و در ماجرای ترور این سردار شهید، دیدم که اگر دست امریکایی‌ها برسد، به صغیر و کبیر ما رحم نخواهند کرد.

وقتی در همین عصر مدرن جنگ‌ها به پا کردند، با پرچم ناتو، ناتو زدند به حقوق بشر، با واسطه یا بی واسطه، مال و ناموس مردم را غارت کردند، این‌ها‌ یعنی باید دو دستی چسبید فرهنگ دفاع مقدس را و سینه به سینه منتقل کرد.

اگر در گذشته تاریخی ایرانی‌ها داستان‌های پهلوانان شاهنامه، نسل به نسل منتقل می‌شد تا روحیه دفاع در وجود ایرانی بماند، حالا فرهنگ دفاع مقدس را باید با همان هنرمندی حفظ و منتقل کرد.

بیمه واقعی و اطمینان از زنده ماندن بچه‌های ما، در گرو حفظ فرهنگ دفاع مقدس است؛ فرهنگی که در آن مردم با دست خالی، دشمن صد دام و حیله را عقب راندند.

حتی اگر در آینده دشمنی هم در کار نباشد، برای نجات در حوادث بزرگ طبیعی مثل سیل و زلزله و بیماری‌ها، چیزی جز فرهنگ دفاع مقدس نمی‌تواند به داد ما برسد. در همین حوادث اخیر، از سیل بلوچستان و آق قلا تا اهواز، اگر فرهنگ دفاع مقدس نبود، توان مدیریتی مسئولان ما را آب با خود برده بود. ناجی ما در حوادث گذشته، همان فرهنگ دفاع مقدس بود که چهل سال از آن می‌گذرد.

چه برای بیمه شدن در برابر دشمن خارجی و چه برای جان سالم بدر بردن در برابر قهر طبیعت، فرهنگ دفاع مقدس برای ما کیمیاست؛ این هفته فرصتی است برای چشیدن از چشمه زلال فرهنگ شهدا و بیمه شدن از آتش جنگ دشمن و جهنم بلایا.

انتهای پیام
captcha