دفاع مقدس؛ دفاعی مشروع در برابر یک جنگ تمام عیار جهانی
کد خبر: 3924734
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

دفاع مقدس؛ دفاعی مشروع در برابر یک جنگ تمام عیار جهانی

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه دفاع مقدس، مظهر دفاع مشروع ملت بزرگ ایران در برابر توطئه‌ها و زورگویی‌های قدرت‌های جهانی بود، افزود: جنگ تحمیلی تنها جنگ میان دو کشور ایران و عراق نبود، بلکه جنگ تمام‌عیار همه قدرت‌های جهانی با ملت ایران اسلامی بود.

1به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، حجت‌الاسلام قلی‌پور، امام جمعه بابلسر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به نقش ارزنده روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، گفت: حضور رزمی و تبلیغی روحانیت در جبهه‌های حق علیه باطل صحنه‌های ارزشمندی از دفاع و معنویت را در هم آمیخت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، مظهر دفاع مشروع ملت بزرگ ایران در برابر توطئه‌ها و زورگویی‌های قدرت‌های جهانی بود، افزود: جنگ تحمیلی تنها جنگ میان دو کشور ایران و عراق نبود، بلکه جنگ تمام عیار همه قدرت‌های جهانی با ملت ایران اسلامی بود.

مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه دشمنان خارجی و جریان نفاق برای نابودی انقلاب اسلامی به میدان آمده بودند، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران مشت محکمی بر دهان بدخواهان و توطئه گران بود.

وی با بیان اینکه پیشگامی علما و روحانیان برای دفاع از حریم میهن اسلامی موجب خیزش عظیم مردم برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل شد، افزود: حضور اقشار مختلف مردم در سایه رهبری روحانیت با بصیرت و انقلابی، شکست سنگینی را برای دشمن متجاوز و حامیان بین المللی آن‌ها رقم زد.

امام جمعه بابلسر گفت: روحانیت در طول تاریخ در همه صحنه‌های دفاع از دین همواره پیشگام و پرچم دار بوده و بسیاری از طلاب جوان مدارس علمیه شوق جهاد و قرار گرفتن در میان مجاهدان راه خدا در آن‌ها موج می‌زد.

وی افزود: حضور روحانیت در دفاع مقدس، معنویت را در جبهه‌ها دو چندان کرد و به برکت حضور روحانیت در دفاع مقدس، عطر خدا در جبهه‌ها پراکنده شد.

قلی‌پور با اشاره به نقش روحانیت در تشویق و ترغیب مردم برای حضور در صحنه مبارزه، اظهار کرد: روحانیت با ترویج روحیه استقامت و مقاومت در جامعه، نقش مهمی در ایجاد روحیه و امید در رزمندگان ایفا کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه آن طور که شایسته بود تاکنون به نقش پررنگ روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پرداخته نشده چرا که  هدف دشمن کمرنگ نشان دادن نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس است و نباید با کم کاری و بی توجهی در این باره دشمن شاد کن شویم.

انتهای پیام
captcha