نهضت روایتگری از جنگ مغفول مانده است / ایجاد تحرک فكری و عملی پس از دفاع مقدس
کد خبر: 3924541
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

نهضت روایتگری از جنگ مغفول مانده است / ایجاد تحرک فكری و عملی پس از دفاع مقدس

فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه متأسفانه نهضت روایتگری از آن دوران مغفول مانده است، تصریح کرد: زحمات زیادی هم در این چند سال انجام شده است، اما در برابر گنج بزرگی که از جنگ باقی مانده، ناچیز به نظر می‌رسد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی مینایی‌فرد، فرمانده اطلاعات عملیات لشكر 19 فجر در دوران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، نخستین ویژگی دوران دفاع مقدس را زیرساخت مردمی دانست و افزود: برای اولین بار به‌ جای واژه جنگ از دفاع مقدس استفاده شد چرا كه مردم درگیر دفاعی شدند كه برای حفظ ناموس، كشور و انقلاب و ارزش‌های اسلامی بود.

وی ادامه داد: در آن دوران علی‌رغم توصیه خودفروختگانی همچون بنی‌صدر جنگ كلاسیک جواب نداد و با به‌ كارگیری شیوه‌های جدید جنگیدن با اصول غافلگیری ورق جنگ برعكس شد و ضمن متوقف كردن حركت دشمن، رفته رفته ابتكار عمل به دست رزمندگان اسلام افتاد كه هم‌اكنون پس از سال‌ها خود دشمنان به واماندگی در برابر قدرت فرماندهی امام(ره) در به‌كارگیری همه اقشار مردم ایران به ویژه جوانان اعتراف كرده و سعی می‌كنند از چنین راهبردی الگوبرداری كنند.

مینایی‌فرد بهترین راه برای انتقال تجربیات پر رمز و راز دوران دفاع مقدس را استفاده از ابزارهای هفت‌گانه هنر نظیر فیلم، سینما، نقاشی، خوشنویسی و غیره دانست و افزود: متأسفانه حدود 40 سال است كه نهضت روایتگری مغفول مانده است البته زحمات زیادی هم در این چند سال انجام شده است، اما در برابر گنج بزرگی كه از جنگ باقی مانده، ناچیز به نظر می‌رسد. افراد نزدیک به شهدا نظیر پدران، مادران و همرزمانشان هم یكی پس از دیگری از دست می‌روند؛ لذا باید نهضت جهادی شكل گرفته تا مكنونات قلبی كه در سینه این افراد نهفته است را به رشته تحریر درآورد.

وی با یادآوری از جمله‌ای از بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) تصریح کرد: حضرت امام(ره) فرمودند ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت را شكستیم و این جمله‌ای است كه كمتر به آن پرداخته شده است و دوستان هنوز مفاهیم آن را درنیافته‌اند وگرنه بیشتر تأثیر آن را در امور می‌دیدیم. با همه این تفاسیر دشمنان خوب دریافتند كه جنگ موجب ایجاد روحیه خودباوری در میان ملت ایران شد و در نتیجه آن تحرک فكری و عملی در كشور ایجاد شد، به‌طوری كه هر روز شاهد شكوفایی و پیشرفت علوم مختلف پزشكی، علمی به ویژه نظامی شد.

مینایی‌فرد با بیان اینكه امروز آمریكایی‌ها هر تلاشی می‌كنند تا به ایران نزدیک شوند، اظهار کرد: نتیجه آن همه ایثارگری‌ها و مقاومت‌های دوران دفاع مقدس این شد كه اقدامات تهاجمی و گستاخانه دشمنان از داخل صحنه‌های نبرد به داخل سالن و مذاكرات كشیده شد. ابتكار عملی كه رزمندگان اسلام در نتیجه خودباوری كه داشتند، موجب اقتدار، عزتمندی و تثبیت قدرت ایران اسلامی در دنیا شد و این همان مفاهیمی است كه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha