جایگاه بی‌بدیل هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس
کد خبر: 3924540
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

جایگاه بی‌بدیل هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه هنر جایگاه بی‌بدیل در انتقال فرهنگ‌ها و از جمله دفاع مقدس دارد، لظهار کرد: اگر سرمایه و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروزی منتقل نشود، دفاع مقدس به فراموشی سپرده می‌شود.

هنر؛ زبانی بی‌بدیل برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوان امروزیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، یکم مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اثرگذارترین سرمایه‌ها در حوزه فرهنگ، بحث هنر است که در هیچ برهه‌ای نباید از آن غافل شد هر زمانی که از هنر استفاده کردیم اثرگذاری آن را دیدیم.

وی با بیان اینکه راه دریافت پیام از طریق هنر در هر فرد متفاوت است، افزود: خط، نقاشی، نمایش، فیلم و... همه در طول تاریخی اثرگذار بودند و تاثیر ملموس را می‌توان در عزاداری محرم و در قابل تعزیه دید که مظلومیت اهل بیت(ع) را به تصویر می‌کشد و به دلیل جاذبه‌اش همه سلیقه‌ها را جذب می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هنر جایگاه بی‌بدیل در انتقال فرهنگ‌ها و از جمله دفاع مقدس دارد، بیان کرد: از فرهنگ و وقایع دوران جنگ هم نباید غفلت شود، بهترین هنرمندان آن‌ها بودند که خالصانه از همه تعلقات خود دل بریدند و وارد عرصه دفاع مقدس شدند و باید هنر این هنرمندان به بهترین شکل به تصویری کشیده شود.

رضایی یادآور شد: اگر سرمایه و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروزی منتقل نشود، دفاع مقدس به فراموشی سپرده می‌شود؛ بنابراین باید شرایط قبل انقلاب، دوران جنگ و پس از آن بازخوانی و آرمان‌های انقلاب بازگویی شود چرا که نسل جوان مقصر نیست که نمی‌داند مقصر افرادی هستند که وقایع را منعکس نکردند.

انتهای پیام
captcha