روایت قصه شهادت «بهنام محمدی» در نمایشگاه دفاع مقدس لرستان
کد خبر: 3924539
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

روایت قصه شهادت «بهنام محمدی» در نمایشگاه دفاع مقدس لرستان

مدیرکل کانون لرستان با اشاره به روایت قصه شهادت بهنام محمدی در غرفه کانون پرورش فکری لرستان، گفت: دو تئاتر «فرکانس» و «کارنامه» نیز در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس لرستان اجرا می‎شود.

روایت قصه شهادت «بهنام محمدی» در نمایشگاه دفاع مقدس لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدجوادمحمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان امروز، یکم مهر در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در خرم‎آباد، گفت: دراین نمایشگاه بخشی از دلاورمردی‌های حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است و کانون پرورش فکری لرستان نیز بخشی از توانمندی‌های خود را در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در معرض دید عموم قرار داده است.

وی با گرامی‌داشت چهلمین سالروز دفاع مقدس افزود: تبیین مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم و اساسی است و انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به بچه‌ها با واسطه‌های تربیتی مانند، نقاشی، قصه‌گویی، نمایش، شعر و داستان و... به‌راحتی صورت می گیرد.

اجرای نمایش‌های «فرکانس» و «کارنامه» 

محمدی با بیان این‌که در این نمایشگاه تعدادی از آثار برتر نقاشی و سفالگری اعضای مراکز کانون از سراسر استان و کتاب‌های چاپ کانون با موضوع دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است، اضافه کرد: محمد سپهوند، عضو مرکز شماره ۲ خرم‌آباد نیز قصه شهادت بهنام محمدی را روایت می‌کند که هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه و حضور مسئولان ارشد درغرفه کانون، به اجرای قصه‌گویی پرداخت که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و دو تئاتر با موضوع جنگ و دفاع مقدس روایت‌هایی از زندگی شهدای والامقام و جنگ با عناوین «فرکانس» و «کارنامه»  توسط انجمن نمایش استان آماده اجرا و انتشار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان این نکته که محتوای آثار دفاع مقدس بسیار مهم است و مفاهیمی مانند؛ ایثار و شهادت، خودگذشتگی و خودباوری در تولید آثار مدنظر قرارگیرد، افزود: در بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی از سوی مراکز کانون در سراسر استان پیش‌بینی شده و در حال اجرا هستند که در آن‌ها توجه ویژه‌ای به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مورد توجه بوده است و با توجه به شرایط به‌وجود آمده و رعایت پُروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیاری از این برنامه‌ها در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان کودک و نوجوان برگزار و منتشر می‌شوند.

لازم به ذکر است، غرفه اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس خرم‌آباد، طی هفته دفاع مقدس برای بازدید دایر است.

 

انتهای پیام
captcha