رزمندگان دفاع مقدس اسطوره های انقلاب اسلامی هستند
کد خبر: 3924460
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷

رزمندگان دفاع مقدس اسطوره های انقلاب اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان، رزمندگان دفاع مقدس را اسطوره های انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: دشمن با جنگ ترکیبی و ابزار رسانه ای و شبکه های ناپاک می خواهد این دوره طلایی دنیای معاصر را سیاه جلوه دهد و با تمام توان در تلاش است حادثه نورانی انقلاب اسلامی را خاموش کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 31 شهریورماه در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس استان که در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد، اظهار کرد: درود خدا و صلوات خدا بر ارواح مطهر شهیدان به ویژه شهدای انقلاب اسلامی که جان خود را فدای راه خدا کردند.

وی انقلاب اسلامی را بزرگترین حادثه بشر در دنیای معاصر عنوان کرد و افزود: در یک دوره تاریخی دولت های روم و ایران از قدرت های بزرگ محسوب می شدند، اما طبق فرموده مقام معظم رهبری تخت جمشید محل نمایش ظلم شاهان ایران بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دفاع مقدس پاکترین حادثه تاریخ است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس با رای و خواسته خود به میدان نبرد رفتند و این افسانه نیست.

آیت الله فلاحتی، رزمندگان دفاع مقدس را اسطوره های انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: دشمن با جنگ ترکیبی و ابزار رسانه ای و شبکه های ناپاک می خواهد این دوره طلایی دنیای معاصر را سیاه جلوه دهد و با تمام توان در تلاش است حادثه نورانی انقلاب اسلامی را خاموش کند.

وی انقلاب اسلامی را بعثتی بزرگ در تاریخ بشر عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس دوران طلایی اقتدار ملت ایران در دنیای معاصر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی سبب افتخار مسلمانان در جهان امروز است، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی تمام ادیان به این باور رسیدند دین می تواند تمام ساحات بشر را اداره کند و دین داران ادیان توحیدی احساس افتخار می کنند.

آیت الله فلاحتی بر ترویج و انتقال اندیشه و فرهنگ دفاع مقدس در نسل معاصر و نسل های آینده تاکید کرد و یادآور شد: دفاع مقدس اقتدار اسلام مردم مسلمان را به منصه ظهور رساند.

وی خواستار واکاوی دوران دفاع مقدس برای نسل امروز شد و اظهار کرد: دوران نورانی و طلایی دفاع مقدس بهترین بستر برای ساختن آینده جامعه است.

امام جمعه رشت، رزمندگان دفاع مقدس را بهترین یادگاران این دوران طلایی ذکر کرد و افزود: رزمندگان باید به خود ببالند در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و این افتخار را به رزمندگان تبریک عرض می کنم.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز، به گذشت چهار دهه از آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ایران اشاره و اظهار کرد: استکبار جهانی با چیدن توطئه‌های مختلف و متعدد؛ سعی داشت نهال نوپایی که بنای خود را بر نظام مردم سالار دینی نهاده بود و مردمی که برای نیل به استقلال، آزادی و تحقق عدالت مبتنی بر شریعت نبوی علیه رژیمی مستبد و طاغوتی انقلاب کردند؛ به نابودی بکشاند.

وی افزود: این نظام نوپا به پشتوانه هوشیاری و مدیریت امام راحل و پس از ایشان رهبر فرزانه انقلاب و نیز وحدت و یکپارچگی مردم، هیمنه پوشالی دنیای شرق و غرب را فرو ریخت و ملت، فداکارانه و ایثارگرانه، مقاومت کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اگرچه جنگ تحمیلی هشت ساله خسارت‌های زیادی برای ما داشت، اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جنگی بود که برای ما گنج به ارمغان آورد.

زارع گفت: دفاع مقدس تنها صحنه نبرد مسلحانه علیه دشمنان میهن اسلامی و حریم آزادگی و شجاعت نبود، بلکه عرصه ظهور و بروز جلوه هایی از تبلور ثمرات ایمان و اتکال به خدای متعال در سخت ترین لحظات است.

وی اضافه کرد: دفاع از کیان میهن، مرزهای باور و اندیشه اسلامی که از آن به عنوان دفاعی مقدس یاد می شود؛ دارای فرهنگی تمدن ساز است که اراده، عزم و ایمان یک ضلع آن، اعتماد قلبی و مومنانه به دوراندیشی رهبری شجاع نظام و باور عمیق به حقانیت وعده نصرت الهی، دیگر اضلاع آن هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرهنگ تمدن ساز دفاع مقدس، امروز در اقصی نقاط دنیا الهام بخش مبارزان راه آزادی و نویدبخش تمامی مقاومانی است که در برابر سردمداران ستم و تجاوز، ایستادگی می‌کنند، متذکر شد: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد؛ چراکه جنگ استکبار علیه مردم ایران پایان نیافته، بلکه آوردگاه آن به میدانی دیگر منتقل شده است.

زارع، با اشاره به اینکه سوابق تاریخی سرزمین ما گواه آن است که مردم ایران هیچگاه در برابر ظلم عقب‌نشینی نکرده اند، گفت: این مردم با مبارزه ای جانانه، آوازه ای از حق مداری در جهان طنین انداز کرده اند و امروز نیز همه جهانیان با ستایش مقاومت مثال زدنی ملت ما در برابر تحریم های ظالمانه و رفتار غیرقانونی دولت آمریکا، مردم آگاه و هوشیار ایران را تحسین می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران، در سایه فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی، ملتی قابل احترام هستند که باید با آنان با زبان تکریم سخن گفت و به حقوقشان احترام گذاشت و هر راهی جز این، به طور قطع همراه با شکست خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: همانگونه که امروز می‌بینیم فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران هم به شکست مفتضحانه آنها انجامیده و هم باعث انزوای بیش از پیش این دولت استکباری شده است چراکه این رفتار برای هیچکس در دنیا قابل پذیرش نیست.

وی در خاتمه سخنانش، یادآور شد: اینکه در آغاز چهلمین سالگشت هفته پر افتخار دفاع مقدس شنونده سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستیم موجب مباهات است، زیرا بیانات ایشان هدایت‌گر سعادت کشور و رهنمون کننده جامعه به ساحل امن، آرامش و اطمینان برای تعالی ایران عزیز است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۵:۰۶
0
0
عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی
captcha