تالیف 195 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس لرستان
کد خبر: 3924268
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

تالیف 195 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس لرستان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که تاکنون 195 کتاب در حوزه دفاع مقدس لرستان چاپ شده که این آمار نسبت به نقش لرستان در دفاع مقدس کم است، گفت: در لرستان سوژه‌های ناب ایثار و شهادت زیادی وجود دارد که می‎تواند در تالیف کتاب مدنظر نویسندگان باشد.

تالیف 195 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس لرستانمحسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که تاکنون 195 کتاب در حوزه دفاع مقدس لرستان چاپ شده و این آمار نسبت به نقش لرستان در دفاع مقدس بسیار کم است، گفت: در استان لرستان سوژه‌های ناب ایثار و شهادت فراون هستند که نوشتن خاطرات، زندگینامه و تاریخ شفاهی هر کدام از آنها لازم و ضروری است.

وی از نویسندگان و هنرمندان لرستانی خواست که با حس تعهد و مسئولیت پذیری از هنر و تخصص خود، بدون داشتن نگاه تجاری به آثار دفاع مقدسی در حفظ نام و یاد شهدا تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به در دست ساخت بودن باغ موزه دفاع مقدس لرستان، گفت: موزه دفاع مقدس مرکزی برای نگهداری اسناد و آثار دفاع مقدس است که همه ما باید برای جمع‌آوری محتوای مورد نیاز موزه تلاش کنیم.

رشیدی ضمن قدردانی و تشکر از اصحاب رسانه، هنرمندان صدا و سیما که نقش ارزنده‌ای در زنده نگه داشتن یاد شهدا داشته‌ و دارند، اضافه کرد: هنرمندان متعهد با تلفیق تصاویر دفاع مقدسی و مدافعان سلامت، نقش تاثیر‌گذاری فرهنگ دفاع مقدس در روحیات پزشکان و پرستاران را به خوبی به تصویر کشیدند.

وی در ادامه به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: زنان سربازان گمنام دفاع مقدس هستند، اما متاسفانه به نقش آنان در دفاع مقدس خیلی کم پرداخته شده است این در حالی‎است که بسیاری از شیر زنان این مرز و بوم بدون آموزش نظامی دوشادوش رزمندگان، دفاع می‌کردند یا به‌‌عنوان پزشک، امداگر و پرستار حضور داشتند.

رشیدی در بخشی از سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و از خودگذشتگی مدافعان سلامت، عنوان کرد: امروز قداست لباس سفید پزشکان و پرستاران با لباس‌های خاکی رنگ بسیجیان دوران دفاع مقدس هیچ فرقی ندارد. کادر درمانی که آگاهانه این راه را انتخاب می‌کنند ادامه‌دهنده راه رزمندگان و شهدا هستند.

انتهای پیام
captcha