ایجاد اشتغال برای 5 هزار مددجوی کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3920557
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
تا پایان سال صورت می‌گیرد؛

ایجاد اشتغال برای 5 هزار مددجوی کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری

رئیس کیمته امداد امام خمینی(ره) گفت: درصدد هستیم تا پایان سال با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیاردتومان برای ۵ هزار مددجوی کمیته‌امداد در چهارمحال‌وبختیاری اشتغال ایجاد کنیم، در صورت جذب اعتبار امکان افزایش این رقم وجود دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۲ شهریورماه در دیدار با استاندار چهارمحال‌وبختیاری با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغال، اظهار کرد: این نهاد تجربه خوبی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت پوشش خود داشته است و دولت و مجلس نیز از این موضوع حمایت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ع) ادامه داد: طبق مصوبه ماده ۸۳ قانون افزایش شغل، کمیته امداد موظف به ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در یک برنامه‌زمانبندی شده، هم‌اکنون کمیته امداد در طی چند سال گذشته حدود ۴۹۰ هزار شغل ایجاد کرده است و بیش از ۱۴۰ درصد از برنامه جلو است.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات اشتغال روستایی، تسهیلات قرض‌الحسنه و صندوق امداد ولایت برای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته‌امداد در نظر گرفته شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با این میزان اعتبار حدود ۲۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود.

بختیاری افزود: درصدد هستیم تا پایان سال با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان برای ۵ هزار مددجوی کمیته‌امداد در چهارمحال‌وبختیاری اشتغال ایجاد کنیم، در صورت جذب اعتبار امکان افزایش این رقم وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ع) تاکید کرد: اگر کارآفرینی برای ۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته‌امداد اشتغال ایجاد کند به این فرد حدود ۲ میلیاردتومان تسهیلات با سود حداکثر ۵ درصد در قالب یک تفاهم‌نامه پرداخت می‌شود.

وی مسکن، شغل و کار فرهنگی را از موارد مهم برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد عنوان کرد و افزود: در بحث احداث مسکن محرومان مددجویان تحت پوشش این نهاد نیز در اولویت قرار گرفتند و این یک حرکت بسیار خوب در استان بود.

ایجاد اشتغال پایدار توسط کمیته امداد

در ادامه اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد قابل قبول کمیته امداد امام خمینی (ره) در حمایت از محرومان، اظهار کرد: این نهاد در ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش خود اقدامات موثری انجام داده است و می‌توان گفت یکی از پایدارترین اشتغال‌ها توسط این نهاد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته خدمات بسیاری نظیر آب، برق، گاز و جاده به روستاییان انجام شده است، اما به مسئله معیشت و اشتغال روستائیان توجه جدی صورت نگرفت به همین دلیل ساکنان این مناطق به شهرها مهاجرت کردند.

عباسی تاکید کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و مردم مناطق باید فکری برای اشتغال پایدار آن‌ها شود تا جمعیت در روستاها ماندگار شوند و فرمانداران نیز در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha