ثبت بیش از ۳ هزار موقوفه با نیت محرم در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3917009
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴

ثبت بیش از ۳ هزار موقوفه با نیت محرم در خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی، ۹ هزار و ۸۸۶ موقوفه دارد که از این تعداد ۳۸۶۴ موقوفه نیت‌های مرتبط با محرم و عزاداری امام حسین(ع) را دارند.

ثبت بیش از ۳ هزار موقوفه با نیت محرم در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز ۲۶ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی، ۴۸۷ وقف با نیت روضه خوانی، ۳۲۵۲ وقف با نیت تعزیه و ۲۶۸۱ وقف با نیت اطعام و تعزیه داریم.

وی ادامه داد: از ۹ هزار و ۸۸۶ موقوفه خراسان جنوبی تعداد ۳۸۶۴ موقوفه نیت‌های مرتبط با محروم و عزاداری سید الشهدا(ع) دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: هدف از وقف‌های حسینی، تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا است، اما امسال با حفظ نیات این وقف‌ها برنامه‌های عزاداری ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌کنیم.

بخشی پور اظهار کرد: اگر نذورات قید زمان و مکان خاصی نداشته باشد، به صورت مواد غذایی خشک و در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

وی بیان کرد: در مراسم عزاداری به هیچ عنوان پذیرایی نخواهیم داشت تنها امکان توزیع آب بسته بندی شده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا نیز در فضای باز و در صحن بقاع متبرکه اقامه خواهد شد، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان و روحانیون مستقر فرهنگ‌سازی‌های لازم را برای عزاداری در خانه‌ها انجام می‌دهند، اما ما نیز از ظرفیت مبلغان در این حوزه بهره می‌بریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در مناطقی که سفید یا کم خطر است از بقاع متبرکه برای برگزاری مراسم استفاده می‌کنیم و اگر مناطق بیشتری سفید شود، برنامه‌های بیشتری نیز برگزار می‌شود.

بخشی پور بیان کرد: در ماه محرم به دنبال این هستیم تا اطعام عزاداران را به صورت بیرون‌بر انجام دهیم و توزیع غذای گرم را در دستور کار خود داشته باشیم.

وی افزود: قدیمی‌ترین موقوفات محرمی در خراسان‌جنوبی مربوط به شهرستان سربیشه با ۳۳۲ سال قدمت، قاین با ۳۰۶ و خوسف با ۲۴۵ سال قدمت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر اوقاف از ابتدای سال جاری، تصریح کرد: در ایام دهه ولایت از محل درآمد موقوفات و نیات خیران ۱۵ هزار پرس غذای گرم و ۲۱۰ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز در خراسان‌جنوبی تعداد ۱۷ وقف جدید به ثبت رسیده است.

بخشی پور یادآور شد: برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی در ۵۵ بقعه و حسینیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجلیل از ۳۰ نفر از سادات و راه‌اندازی کاروان شادی در ۱۲ بقعه در دهه ولایت از محل درآمد موقوفات از جمله اقدامات بوده است.

انتهای پیام
captcha