اجرای طرح «شمیم حسینی» در ۵۰ بقعه متبرکه سمنان
کد خبر: 3916474
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

اجرای طرح «شمیم حسینی» در ۵۰ بقعه متبرکه سمنان

مدیرکل اوقاف سمنان از اجرای طرح شمیم حسینی در سمنان خبر داد و گفت: در ایام محرم به دلیل شیوع کرونا، اجرای نیات مرتبط با عزاداری محور این طرح است.

اجرای طرح «شمیم حسینی» در ۵۰ بقعه متبرکه سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل این اداره عصر روز گذشته، 23 مردادماه در جلسه هماهنگی اجرای طرح شمیم حسینی با بیان اینکه اجرای نیات موقوفات مرتبط با محرم متناسب با شرایط فعلی کشور محور اصلی طرح مذکور است، گفت: این طرح برای اجرای نیات مرتبط با اطعام, تعزیه‌داری و روضه‌خوانی در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، متذکر شد: شمیم حسینی از رویکرد نمایشگاهی به رویکرد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، بین عزاداران تغییر کارکرد داده و هدف آن نیز کمک به مناطق فقیرنشین، حاشیه شهر و.. به‌منظور تعظیم شعائر حسینی است.

تدینی طرح شمیم حسینی را ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفان استان دانست و گفت: ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به اقشار کم‌برخوردار از دیگر محورهای طرح است.

مدیرکل اوقاف استان با تأکید بر اینکه در سطح استان ۷۶۹ موقوفه در سه سرفصل مربوط به طرح شمیم حسینی وجود دارد، یادآور شد: در ایام ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به اجرای نیات آن‌ها اقدام می‌شود همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم تمامی عوائد موقوفات مرتبط با محرم به صورت تهیه سبد غذایی و پخت غذای گرم برای نیازمندان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha