تلاشی برای توسعه حرم امامین كاظمین / صحنی با 5 هزار مترمربع احداث می‌شود
کد خبر: 3915723
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

تلاشی برای توسعه حرم امامین كاظمین / صحنی با 5 هزار مترمربع احداث می‌شود

از ابتدای سال جاری كار توسعه حرم امامین جوادین در كاظمین به‌ همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و از محل نذورات مردمی استان‌های فارس، خراسان رضوی و قم آغاز شده است.

امروز مصادف با سالروز ولادت هفتمین امام شیعیان، امام موسی كاظم(ع) است كه مرقد نورانی و شریفش در كنار مرقد شریف و نورانی نوه خود امام جواد(ع) در كاظمین عراق قرار دارد.

از زمانی كه گنبد و بارگاهی برای مزارهای امامین جوادین ساخته شد، در طول تاریخ حوادث بسیاری برای این بارگاه اعم از آتش‌سوزی، طغیان رودخانه دجله و غیره شد اما شیعیان همواره نسبت به مرمت و توسعه این بارگاه‌های ملكوتی به دلیل عشق وافری كه به خاندان عصمت و طهارت داشتند، اهتمام ورزیده‌اند.

در سال‌های اخیر و با شكل‌گیری ستاد بازسازی عتبات عالیات در كشورمان اقدامات بسیار خوب و مناسبی برای بازسازی و توسعه حرم‌های اهل بیت(ع) در عراق و از جمله حرم امامین كاظمین انجام شده است.

اخیراً نیز خبرهایی درباره توسعه حرم امامین كاظمین از محل نذورات مردمی استان‌های فارس، قم و خراسان رضوی كه هر كدام از اینان قطب‌های معنوی كشورمان به دلیل وجود بارگاه‌های ملكوتی امام رضا(ع)،‌ حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) هستند، توسط ایكنا به نقل مسؤلان ستاد بازسازی عتبات عالیات منتشر شد.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس پیش از این به خبرنگار ایكنا گفته بود: بنا داریم تا یك صحن جدید به‌مساحت ۵ هزار متر مربع در دو طبقه و جمعاً ۱۰ هزار متر مربع در حرم مطهر امامین جوادین در كاظمین احداث كنیم.

وی زمان آغاز اجرای این طرح را ابتدای سال ۹۹ اعلام كرد و افزود: به دلیل وجود حرم‌های بسیاری از فرزندان و نوادگان امام موسی كاظم(ع) در استان فارس نظیر حضرت احمدبن موسی(ع)، سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی ‌بن حمزه(ع) و غیره كه باعث شده است این استان منصوب به امام موسی كاظم(ع) شود، لذا كار ساخت این صحن جدید نیز به مردم استان فارس سپرده شده است.

قاسمی بیان كرد: این صحن جدید به نام امام محمد باقر(ع) در مساحت ۵ هزار متر مربع و در دو طبقه صحن و شبستان كه جمعاً ۱۰ هزار متر مربع خواهد شد، احداث می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس نیز ضمن دعوت از خیران و نیكوكاران جهت مشاركت در توسعه حرم امامین جوادین در كاظمین به نقل روایتی درباره آن امام همام پرداخت و گفت: شخصی خدمت حضرت امام هادی(ع) رسید و پرسید زیارت امام حسین(ع) مهم‌تر است یا زیارت حضرت امام موسی‌بن جعفر(ع) و حضرت امام جواد(ع) و امام هادی(ع) پاسخ دادند: زیارت قبر جدم حسین (ع) مهم‌تر است ولی زیارت امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) ثوابش بیشتر و جامعیت بیشتری دارد.

بنا بر این گزارش، عاشقان خاندان عصمت و طهارت و خیران و نیكوكاران جهت مشارکت در ساخت صحن جدید حرم مطهر باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) می‌توانند نذورات خود را به شمارت کارت ۶۲۷۳-۸۱۱۰-۳۹۱۶-۰۲۶۹ بانک انصار واریز كنند.

انتهای پیام
captcha