مجمع خیرین دانش‌آموز راه‌اندازی شود
کد خبر: 3913842
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹

مجمع خیرین دانش‌آموز راه‌اندازی شود

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تشکیل مجمع خیرین دانش‌آموز را مهم دانست و افزود: با تهیه اطلاعات شفاف از فعالیت‌های خیرین در سطح استان می‌توان از ظرفیت آن‌ها به‌درستی استفاده کرد.

نخعیعلی‎رضا نخعی، مدیرکل اموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، به اجرای طرح «آجر به آجر» توسط خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: با همکاری و برنامه‌ریزی مسئولین آموزش و پرورش می‌توان از ظرفیت خیرین به‌خوبی استفاده کرد و مشکلات مدرسه‌سازی و تجهیزات مورد نیاز را رفع کرد .

وی بهره‌مندی از ظرفیت خیرین محلی و بومی را اثرگذار عنوان کرد و افزود: باید گروه‌های مختلف و خیرین استان را شناسایی و به‌صورت هدفمند با برنامه‌ریزی نسبت به جلب مشارکت آن‌ها اقدام کرد.

نخعی تشکیل مجمع خیرین دانش‌آموز را نیز مهم دانست و اضافه کرد: با توجه به مشکلات آموزش و پرورش در بحث فضاهای آموزشی نیازمند همکاری بیشتر با خیرین هستیم و با تهیه اطلاعات شفاف از فعالیت‌های خیرین در سطح استان می‌توان از  ظرفیت آن‌ها به‌درستی استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر لزوم حضور در مدرسه مجازی در شرایط بحران کنونی که کشور و استان درگیر کروناویروس است، اظهارکرد : می توان به‌جای ساخت یک مدرسه حقیقی چند مدرسه مجازی ساخت و با تهیه تبلت توسط خیرین و به‌کارگیری آن توسط دانش‌آموزان در مناطق محروم مشکلات مهم آموزش و پرورش را در بستر فضای مجازی رفع کرد.

لازم به ذکر است، طرح «آجر به آجر» با هدف توسعه فرهنگ مشارکت در مدرسه‌سازی توسط وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور در حال پیگیری است که با بهره‌گیری از این طرح و تقویت فرهنگ مشارکت خیرین می‌توان از ظرفیت‌های موجود برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی و رفع موانع آموزش و پرورش استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha