اختصاص 32 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
کد خبر: 3913006
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

اختصاص 32 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه از اول مهرماه یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود، گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی افزایش حقوق تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

اختصاص 32 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، شب گذشته، 6 مردادماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان جهش تولید نامگذاری کردند که باید جایگاه و نقش خودمان را در استان بدانیم و در تحقق این شعار گام برداریم و از اعلام نظر و مطالبات نمایندگان مردم زنجان در مجلس و استاندار زنجان در جلسه قدردانی می‌کنم؛ چراکه این مسائل سبب آشنایی مسئولان کلان کشور با مشکلات موجود در استان‌ها می‌شود.

وی به سفر رئیس جمهور به استان زنجان اشاره و بیان کرد: در این سفر برای ۴۶ طرح و پروژه ۷۵۱ میلیارد تومان منابع مالی اختصاص داده شد که باید طی دو سال پرداخت می‌شد، تا کنون بیش از یک هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان پرداخت شد یعنی  ۱۷۸ درصد ابلاغیه رئیس جمهور پرداخت شده است و با توجه به تداوم افزایش قیمت مصالح برای تکمیل پروژه‌ها حمایت‌های مالی ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه قبل از سفر به استان‌ها همه جوانب پروژه‌ها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم، ادامه داد: پیش از تامین هزینه ریالی پروژه، از دستگاه‌ها تعهد گرفته می‌شود تا دستگاه مربوطه در زمان مناسب این اقدام را انجام دهد و پس از پرداخت اعتبار، تاخیر در پروژه‌ها قابل پذیرش نیست. امروز نیز راه‌آهن برای تکمیل خط دوم راه‌آهن زنجان - قزوین در موعد مقرر متعهد شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های جهش تولید، تصریح کرد: در استان زنجان ۲۷ طرح و پروژه تعریف شده که ۶۶۴۶ میلیارد تومان بودجه و نیز ۱۳ میلیون و ۱۳۶ هزار دلار منابع ارزی در نظر گرفته شده است که می‌تواند ۶۷۹۲ فرصت شغلی را ایجاد کند. این طرح‌ها عمدتا در بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فناوری‌های نوین خواهد بود.

نوبخت با اشاره به اینکه هنوز هم در جنگ هستیم و باید در جنگ اقتصادی نیز به نحوی فعالیت کنیم که دشمن از فعالیت ما مطلع نشود، یادآور شد: در حال حاضر شوک‌هایی که به بازار ارز وارد می‌شود عمدتا ناشی از شرایط تحریم است و باید با مقاومت، امور کشور را پیش ببریم. البته با این حال خیلی از استان‌ها انتظار نداشتند که به شبکه ریلی کشور متصل شوند اما این اتفاق افتاد و قبل از پایان امسال سنندج نیز به این شبکه وصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اول مهرماه یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۳۲ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی افزایش حقوق تامین اجتماعی هزینه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد تأمین کالاهای استراتژیک خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار میلیارد تومان برای گندم هزینه شده و این اقدام در زمانی انجام می‌شود که آمریکا در تلاش برای برهم زدن اقتصاد کشور است.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبار درخواستی پروژه الحاقی بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی ولیعصر(ع) زنجان با متعهد شدن رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تایید شد و ۲۳ میلیارد تومان اعتبار پیشاپیش از هم اکنون به این پروژه داده شد.

انتهای پیام
captcha