رسانه‌ها نسبت به خطرات مرگبار کرونا اطلاع‌رسانی کنند
کد خبر: 3912675
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

رسانه‌ها نسبت به خطرات مرگبار کرونا اطلاع‌رسانی کنند

اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رسانه‌ها برای افزایش مشارکت در آگاهی‌بخشی عمومی نسبت به خطرات مرگ‌بار کروناویروس و کمک به مهار این بیماری دعوت کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 5 مردادماه در یکصد و بیست و هشتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، ضمن قدردانی از رسانه‌های استان در خصوص همکاری با مجموعه دانشگاه برای مقابله با کروناویروس اظهار کرد: با توجه به بی‌توجهی برخی افراد به دستورات بهداشتی و جدی نگرفتن این بیماری مرگ‌بار، نیاز است از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ها مانند صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آگاهی‌بخشی بیشتر مردم نسبت به خطرات بیماری کووید۱۹ استفاده شود.

وی، یکی از راهکارهای مهم رهایی از وضعیت قرمز در استان را جدی گرفتن این بیماری و استفاده از ماسک عنوان کرد و افزود: با رعایت دستورات بهداشتی، استان فارس به‌وضعیت عادی خود نسبت به این بیماری باز می‌گردد.

لطفی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمام ظرفیت بیمارستان‌های استان برای ارائه خدمت به بیماران کووید۱۹ استفاده می‌کند، ادامه داد: مردم نباید این تلاش مسؤلان و تیم‌های درمانی را نادیده بگیرند و باید فرهنگ استفاده از ماسک در بین خانواده و جامعه ترویج گسترده‌تری یابد، زیرا در حال حاضر مهم‌ترین راه پیشگیری از کروناویروس، استفاده از ماسک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جان‌باختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را مورد بررسی قرار داد.

وی ضمن بررسی وضعیت کروناویروس در شهرستان‌های استان، از اعضای این ستاد خواست تا با برگزاری نشست‌های ویدئوکنفرانسی با مسؤلان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس، راهکارها و تجربیات دانشگاه را برای بهبود شرایط موجود انتقال دهند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز توضیحاتی در خصوص حوزه‌های مختلف مانند وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان، انجام تست‌های کروناویروس، نوبت کاری پزشکان و کارکنان و فرآیندهای دارویی ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha