جشن ولایت علوی در ۳۵ بقعه سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3912534
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵

جشن ولایت علوی در ۳۵ بقعه سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف سمنان از برگزاری ویژه‌برنامه جشن «ولایت علوی؛ اکمال دین نبوی» در فضای مجازی در بقاع ۳۵ امامزاده استان خبر داد.

جشن ولایت علوی در 35 بقعه سمنان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط اداره اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیر‌کل این اداره شب گذشته، 4 مردادماه در نشست هماهنگی ستاد برنامه‌ریزی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی گفت: دهه ولایت و امامت و در امتداد آن عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خم، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر داده و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است.

وی ادامه داد: دهه ولایت زمینه‌ای مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی و تبیین نقش اهل‌بیت‌(ع) در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است.

مدیرکل اوقاف استان با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط ویژه کرونایی امسال، برنامه‌های دهه ولایت در دو بخش فرهنگی و اجتماعی ارائه‌ شده است، یادآور شد: ادارات اجرایی شهرستان‌ها و هیئت‌ امنای بقاع متبرکه تلاش خواهند کرد با اهتمام ویژه نسبت به اجرای نکات این ابلاغیه با رعایت کامل مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام کنند.

به گفته تدینی، فضاسازی، تبلیغات محیطی درباره بقعه و آذین‌بندی صحن، تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهر، نورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادها با رعایت اصول ایمنی و راه‌اندازی کاروان شادی با نام شمیم ولایت در دهه ولایت شب و روز عید سعید غدیر خم از مهم‌ترین برنامه‌های ادارات اجرایی و هیئت‌امنای بقاع متبرکه در اجرای این طرح است.

مدیر کل اوقاف استان متذکر شد: با توجه به شرایط ویژه کرونایی امسال، مراسم ذکر شده صرفاً قابل‌اجرا در مناطق سفید و کم‌خطر و در فضای باز و صحن بقاع متبرکه و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی ‌با بیان اینکه در مناطق پرخطر و قرمز امکان برگزاری مراسم با حضور جمعیت میسر نیست، اظهار کرد: در این مناطق صرفاً برنامه در کنار ضریح با حضور سخنران و مداح و بدون حضور جمعیت اجرا شده و از طریق شبکه‌های مجازی منعکس می‌شود.

انتهای پیام
captcha