عید قربان؛ آغاز اولین مرحله نهضت مؤمنانه در مازندران
کد خبر: 3911595
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

عید قربان؛ آغاز اولین مرحله نهضت مؤمنانه در مازندران

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: اولین مرحله نهضت مؤمنانه در مازندران از ۱۰ تا ۲۰ مرداد، سپس ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور و مرحله سوم از ۱۷ مهر ماه تا ۲۷ مهر اجرا خواهد شد.

عید قربان؛ آغاز اولین مرحله نهضت مؤمنانه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران سرهنگ سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلای مازندران امروز ۳۰ تیرماه در نشست خبری که با موضوع نهضت کمک مؤمنانه در ساری برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان امروز به دنبال جنگ هوشمند و تغییر محاسبات آحاد مردم هستند و می‌خواهند نظام ادراکی و باور‌ها و ارزش‌های معنوی مردم را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش ارزنده‌ای در مقابله با جنگ هوشمند دشمن دارند، افزود: امروز هنوز جایگاه و نقش مهم رسانه به خوبی دیده نشده و نیاز است تا دغدغه رسانه‌های انقلابی مرتفع شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه ما باید از رسانه‌ها به عنوان عنصر کلیدی مقابله با جنگ دشمن، پشتیبانی و حمایت کنیم، تصریح کرد: از اینکه رسانه‌ها با همه ناملایمات پای انقلاب و ارزش‌های انقلاب پایداری کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: توجه به فعالیت رسانه‌ای در رزمایش کمک مؤمنانه در مرحله اول موجب رقابت در این امر خیر شد و مردم در این نهضت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

مسلمی با بیان اینکه با کمک اصحاب رسانه نهضت مؤمنانه به زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این اقدام در حقیقت لبیک به خواست مقام معظم رهبری است. امروز مردم ثابت کردند که کلیدی‌ترین عنصر نگه‌دارنده انقلاب اسلامی برای استمرار و استکمال نظام حضور پررنگ‌شان در صحنه‌های مهم جامعه است.

وی افزود: در استان مازندران در مرحله اول رزمایش ۳۰۳ هزار بسته کمک مؤمنانه با ارزش بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان میان خانواده‌های آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران بیان کرد: مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه به حول و قوه الهی با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع) در مرکز استان با مسئولیت نماینده، ولی فقیه در مازندران و دبیری سپاه استان شکل گرفت و قرار است تا در شهرستان‌ها نیز تشکیل شود.

وی افزود: اولین مرحله نهضت مؤمنانه از ۱۰ تا ۲۰ مرداد، سپس ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور و مرحله سوم از ۱۷ مهر‌ماه تا ۲۷ مهر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۹۰ هزار افراد آسیب دیده از ویروس کرونا شناسایی شدند، افزود: جمع‌آوری نقدی و غیرنقدی کمک‌های مؤمنانه با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین استان مازندران انجام می‌شود.

مسلمی اهدای کارت‌های هدیه موردی به افرادی که در مواجهه کرونا به مشکل مالی برخورد کردند را یکی دیگر از شیوه‌های کمک مؤمنانه دانست و اظهار کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزا برای مشاغل آسیب دیده، تهیه کفش و لباس و جهیزیه و مسکن از سوی کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام در کمیته اجتماعی که ذیل قرارگاه امام حسن مجتبی فعالیت دارد، از جمله کمک‌های مؤمنانه در استان است.

وی افزود: کمک به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا، ایجاد و گسترش روحیه احسان و تعاون در جامعه از اهداف نهضت کمک مؤمنانه است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: امروز اگر ما خدمتگزار مردم هستیم، نباید سطح زندگی‌مان از اربابمان که مردم هستند، بهتر باشد. ما معتقدیم بسیج سازندگی طرح‌هایی را انجام دهد که طرف اصلی‌اش مردم باشند.

وی ادامه داد: برای کمک به علوم پزشکی آمادگی همه جانبه داریم، امروز از تجربه و سابقه خوبی برخوررداریم همه ظرفیت‌های سپاه متعلق به مردم است امروز اگر از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای احداث تخت و بیمارستان درخواست شود، ایجاد خواهیم کرد.

مسلمی گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگ یک قهقهرایی در جامعه دیده می‌شود و بسیار جای تأسف است و نیاز است در این حوزه جدی وارد شد و برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی اقدام شایسته صورت گیرد.

وی افزود: شماره دریافت مجمع خیرین محرومیت زدایی ۶۸۰۹۷۱۰۱۲۳۴۰۰۰۰۱ و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۱۰۰۷۲ است و مردم می‌توانند از این طریق اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha