لزوم توسعه وقف قرآنی در سمنان
کد خبر: 3910452
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

لزوم توسعه وقف قرآنی در سمنان

مدیرکل اوقاف سمنان با تأکید بر لزوم توسعه وقف قرآنی، گفت: حجم موقوفات قرآنی در استان و کشور به شدت کم و در حد یک تا دو درصد موقوفات است.

حجم موقوفات قرآنی درسمنان ناچیز است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان امروز، 24 تیرماه در نشست مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ قرآنی و مباحث مربوط به این کتاب آسمانی نیازمند توسعه موقوفات قرآنی در کشور هستیم، گفت: به نظر می‌رسد فعالان قرآنی در کشور باید در این عرصه پیشگام و فعال شوند.

وی ادامه داد: وقف از دستورهای مهم دین اسلام است و در این راستا متأسفانه در این خصوص خارجی‌ها و به ویژه کشورهای غربی از مسلمانان بهتر عمل کرده‌اند. مسئله وقف در قالب مؤسسه‌های خیریه در آمریکا و آلمان اهمیت دارد و این خیریه سالانه از درآمد بسیار بالایی برخوردار است.

تدینی به وجود دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های موقوفه که در خارج به‌عنوان خیریه مطرح هستند اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه فرهنگ وقف به‌ویژه توسعه موقوفات با موضوعات قرآنی تلاش کنند، باید با تلاش بیشتر در این عرصه مظلومیت از قرآن کریم را برطرف کنیم.

مدیرکل اوقاف استان با تأکید بر اینکه استقبال خوبی از سنت حسنه وقف در این استان شده است، یادآور شد: بسیاری از واقفان قبل از اقدام به ثبت وقف، تصمیم خود را گرفته‌اند و تلاش مسئولان اوقاف نیز برای تغییر نظر آن‌ها میسر نمی‌شود. بر این اساس امسال قریب 30 مورد وقف به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده و علاوه بر این مواردی نیز در آستانه ثبت قرار دارند.

انتهای پیام
captcha