مراسم سالگرد آیت‌الله مروجی لغو شد
کد خبر: 3910020
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

مراسم سالگرد آیت‌الله مروجی لغو شد

فرزند آیت‌الله مروجی گفت: به‌دلیل شرایط کرونایی و ضرورت حفظ صحت و سلامت مردم و لزوم رعایت پُروتکل‌های بهداشتی، امسال مراسم دهمین سالگرد رحلت آیت‌الله مروجی(مبلغی) برگزار نمی‎شود.

مراسم سالگرد آیت‌الله مروجی لغو شدبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه‌ای خبر برگزار نشدن مراسم دهمین سالگرد رحلت آیت‌الله ماشاءالله مروجی را به اطلاع مردم رسانده است.

در این اطلاعیه آمده است: «اکنون که ده سال از ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله مروجی (قدس سره) می‌گذرد، هم‌چنان یاد این عالم فرزانه و زاهد فروتن در ذهن و جان مردم در مناطقی از استان لرستان به‌ویژه منطقه طرهان و دلفان و بروجرد و بالاخص مردم غیور، انقلابی و قدردان کوهدشت زنده است.

برگزاری مراسم سالگرد درگذشت این عالم خداجوی و مردم‌دار طی سال‌های پیشین، الفت ناشی از علاقه‌ای الهی و ارتباطی برآمده از محبتی عارفانه را نشان داده است و خود زمینه‌ای گردیده است برای یادآوری خُلق و خوی زاهدانه پیر سفر کرده به مردم بزرگوار و گران‌مایه این خطه پُرافتخار.

اکنون می‌توان مشاهده کرد که، پس از گذشت یک دهه از بازگشت آیت‌الله مروجی به بارگاه حضرت حق، عشق و شور جوانان به ایشان اگر از کسانی‌که محضر آن عالم ربانی و عاشق مردم را درک کرده‌اند بیشتر نباشد کمتر نیست. شاهد این مدعا آن‌که نسل پس از دوره این پدر مهربان و سفر کرده، احساس ویژه‌ای نسبت به او می‌ورزند و نام و یاد او را در پیوند با معنویت با ادبیات خاص و نو به صورتی فراگیر مطرح می‌کنند.

در این سال نیز عزم آن‌را داشتیم تا در شهرستان پُرافتخار کوهدشت مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی را در کنار مرقدشان برگزار نماییم؛ با این حال، به‌دلیل ضرورت حفظ صحت و سلامت هم‌شهریان عزیز و با توجه به لزوم قطعی مراعات پُروتکل‌های بهداشتی کشور، تصمیم بر آن گردید که مراسم امسال برگزار نشود.

از خداوند متعال می‌خواهیم تا مردم عزیز لرستان و دیگر هم‌وطنان عزیزمان را در سراسر ایران اسلامی در صحت و سلامت نگاه دارد و شر این بلای انسانی را به‌زودی از سر کشور دفع نماید. بر این باوریم که، به‌رغم عدم برگزاری مراسم، یاد آن عالم ربانی، که تذکارش یادآور اهمیت خداخواهی و گویای ضرورت زهد در درگاه حضرت باری و خدمت بی‌چشم‌داشت به خلق‌الله است، مصادف با سالگرد وفات ایشان هم‌چون سال‌های پیش میان مردم قدرشناس کوهدشت جریان می‌یابد و نسیمی از جنس تقواپیشگی و مردم‌داری را در کوی و برزن شهرمان می‌پراکند».

نگاهی به زندگی آیت‌الله مروجی

آیت‌الله شیخ ماشاالله مروجی در سال ۱۳۰۰ خورشیدی در محله‌ چهار چنار بروجرد، در یک خانواده‌ مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. پدرش، مرحوم آقا شیخ جواد، در شمار مردان سرشناس بروجرد بود. وی برای کسب تحصیلات ابتدایی وارد مکتب‌خانه شد و در محضر هبت‌الله حیدری خواندن و نوشتن را آموخت، وی برای کمک به معیشت خانواده مدتی به کار و فعالیت مشغول شد.

آیت‌الله مروجی سال ۱۳۴۰ خورشیدی به پیشنهاد آیت‌الله کمالوند به کوهدشت مهاجرت کرد. این روحانی وارسته پس‌ از حدود نیم‌ قرن سکونت در کوهدشت، منشأ کارهای بزرگ و خوبی برای مردم این منطقه بوده‌ است و در سال ۱۳۴۰ حوزه‌ علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان کوهدشت را تأسیس کرد. مؤسس حوزه علمیه باقرالعلوم شهرستان کوهدشت لرستان در سال ۸۹ در یکی‌ از بیمارستان‌های قم به دیار معبود شتافت.

انتهای پیام
captcha