تهیه بانک اطلاعاتی قرآنی در دادگستری لرستان
کد خبر: 3909449
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

تهیه بانک اطلاعاتی قرآنی در دادگستری لرستان

مدیر دارالقرآن دادگستری لرستان با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی قرآنی، گفت: این بانک اطلاعاتی شامل قضات، کارکنان دادگستری، فرزندان و همسران کارکنان دادگستری استان است.

تهیه بانک اطلاعاتی قرآنی دادگستری لرستانمهدی حکیمی، مسئول دارالقرآن‌الکریم امام حسن‌مجتبی(ع) دادگستری لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که یکی از معاونت‌های مهم در دادگستری‌های استان‌ها معاونت فرهنگی است، اظهار کرد: معاونت فرهنگی خود مشتمل‌بر زیر مجموعه‌های دیگری است که یکی از آن‌ها دارالقرآن معاونت فرهنگی است که عمده فعالیت آن بر فعالیت آموزشی و ارتقای سطح فرهنگ قرآنی متمرکز است.

وی با ذکر این مطلب که دارالقرآن معاونت فرهنگی دادگستری یکی از بخش‌های تازه تاسیس است که اهداف خاصی را دنبال می کند، ادامه داد: دارالقرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان لرستان در اواخر سال ۹۸ با هدف اجرای فعالیت‌های گسترده قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن پا به عرصه وجود نهاد.

حکیمی با یادآوری این مطلب که افتتاح دارالقرآن دادگستری استان لرستان با مسابقات مرحله استانی قرآن کریم همراه بود، ادامه داد: جهت ارتقای سطح آگاهی پذیرفته شدگان به مرحله مقدماتی کشوری مسابقات قرآن دادگستری و دستگاه‌های تابعه، یک دوره فشرده کارگاهی به مدت ۱۰ روز در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و اذان با بهره‌گیری از اساتید مجرب به استان از جمله حسن‌رضا مرادی، عزت‌الله گوشه‌ای و حامد داوودی جهت آمادگی بیشتر راه‌یافتگان به مرحله مقدماتی کشوری برگزار شد.

مسئول دارالقرآن‌الکریم امام حسن‌مجتبی(ع) دادگستری لرستان به تهیه بانک اطلاعاتی قرآنی دادگستری استان لرستان اشاره کرد و با بیان این‌که آمار دقیقی از دوستداران و علاقمندان جهت شرکت در برنامه‌های قرآنی وجود نداشت، تصریح کرد: بانک اطلاعات قرآنی دادگستری استان لرستان شامل قضات، کارکنان دادگستری، فرزندان همسران آن‌ها در دادگستری و کلیه سازمان‌های تابعه است این در حالی‌است که بعد از تهیه این بانک اطلاعاتی، اطلاعات به تفکیک سن سطح‌بندی شد.

وی از دیگر فعالیت‌های دارالقرآن دادگستری استان لرستان را برگزاری چندین برنامه محفل انس با قرآن ذکرکرد و افزود: آخرین محفل انس با قرآن دادگستری استان لرستان در هفته قوه قضاییه بود.

حکیمی به برنامه‌ریزی دارالقرآن دادگستری استان لرستان در سال‌جاری اشاره و افزود: برنامه‌ریزی اجرای ۴۰ تا ۵۰ فعالیت قرآنی و مذهبی توسط دارالقرآن دادگستری لرستان انجام شد که با توجه به شرایط کنونی مملکت و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر امکان اجرای آن‌ها وجود ندارد که ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به دعوت از اساتید بزرگ صوت و لحن به استان و اعزام قاریان دادگستری و سازمان‌های تابعه به دادگستری‌های استان‌های کشور و بالعکس اشاره کرد.

مدیر دارالقرآن دادگستری لرستان با بیان این‌که دعوت یکی از قاریان بین‌المللی و مطرح کشور و پخش زنده برنامه تلاوت این قاری از شبکه قرآن برنامه‌ریزی شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا اجرایی نشد، اضافه کرد: در حال حاضر در حال تهیه چارت دارالقرآن دادگستری استان لرستان هستیم.

وی اختصاص و تهیه بودجه مجزا برای فعالیت‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های دارالقرآن دادگستری استان لرستان برشمرد و افزود: در صورت موافقت رئیس‌کل دادگستری استان لرستان شاهدِ اختصاص بودجه مجزا به فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha