میزبانی بقاع متبرکه از کاروان‌های «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت
کد خبر: 3906887
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

میزبانی بقاع متبرکه از کاروان‌های «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ضمن تشریح ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت بقاع متبرکه میزبان کاروان‌های «زیر سایه خورشید» هستند.

میزبانی بقاع متبرکه از کاروان‌های «زیر سایه خورشید» در دهه کرامتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز پنجم تیرماه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت و چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در محل این اداره‌کل ضمن تبریک ایام پر خیر و برکت دهه کرامت اظهار کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت دهه کرامت با شعار محوری «همدلی کریمانه و مواسات به رسم اهل‌بیت(ع)» از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا سالروز ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه‌هایی که به صورت حضوری برگزار می‌شود با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود، ضمن اینکه سعی شده حتی المقدور برنامه‌ها در فضای مجازی و غیرحضوری برگزار شود.

احمدزاده تصریح کرد: برنامه‌های عمومی دهه کرامت شامل پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) هر روز ساعت هشت صبح از بلندگوهای بقاع متبرکه سراسر استان، پخش نماهنگ با محتوای زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در بقاع متبرکه ، استفاده از ظرفیت رادیو زیارت جهت معرفی امامزادگان که دو برنامه پخش مستقیم دارند و در بقاع به صورت زنده پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از راه‌اندازی کارناوال شادی با عنوان «شمیم کرامت» که در 14 شهرستان پیش‌بینی شده در ایام دهه کرامت به ویژه در سالروز ولادت امام رضا(ع) خبر داد.

وی ابراز کرد: پخش سخنرانی و مداحی در فضای 40 بقعه شاخص استان، مراسم نورافشانی در بقاع متبرکه سراسر استان، میزبانی از کاروان‌های «زیر سایه خورشید» در بقاع متبرکه، برگزاری جشن «زیر سایه خورشید» همزمان با روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان از جمله برنامه‌ها در این ایام است.

احمدزاده تصریح کرد: شاخص برنامه‌ها در دهه کرامت توزیع بسته‌های حمایتی برای نیازمندان است که این سنت حسنه از ابتدای شیوع کرونا آغاز و تاکنون طی چهار مرحله انجام شده، لذا بنا داریم در دهه کرامت مرحله پنجم آن را اجرا کنیم.

اجرای مرحله پنجم رزمایش کمک مومنانه در دهه کرامت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در روزهای پایانی سال 98 و در ایام نوروز بود که تعداد 6472 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد. مرحله دوم 7382 بسته معیشتی و مصادف با اعیاد شعبانه صورت گرفت، مرحله سوم در ایام ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت همدلی به تعداد 21026 بسته معیشتی بود که تهیه و بین نیازمندان توزیع شد و مرحله چهارم توزیع بیش از 400 هزار پرس غذای گرم بود که همه هزینه‌های این رزمایش از محل نذورات و کمک‌های خیرین تامین شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ هشت میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای تهیه بسته‌های معیشتی هزینه شده است، عنوان کرد: در دهه کرامت تعداد 5000 بسته معیشتی با عنوان بسته‌های کریمانه بین افراد نیازمند و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا است که از طریق مراکز افق بقاع متبرکه بین این افراد در سراسر استان توزیع خواهد شد.

برگزاری مسابقه مادرانه در راستای ترویج فرزندآوری

احمدزاده اظهار کرد: برگزاری مسابقه مادرانه با هدف توجه به موضوع فرزندآوری از جمله برنامه‌های اوقاف در ایام دهه کرامت است که این برنامه در راستای ترویج فرزندآوری تولید و محتوا شده که سوالات آن توسط یکی از اساتید برجسته حوزه‌علمیه خراسان از کتاب مادرانه مطرح و در فضای مجازی با مشارکت بقعه امامزاده حمزه(ع) کاشمر در این ایام تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: در پایان دهه کرامت به خانواده‌هایی که بیشترین فرزند را دارند و در این مسابقه شرکت کرده‌اند به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطاء خواهد شد.

وی بیان کرد: مراسم شاخص استانی به مناسبت روز بزرگداشت امامزادگان در شهرستان کاشمر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد تا بدین وسیله مراحل تکریم از امامزادگان را بجای آوریم.

احمدزاده تصریح کرد: بنا براین تجمع نداریم، لذا این مراسم با حضور تعداد محدود و در فضای باز بقعه برگزار خواهد شد. در شب میلاد امام رضا(ع) نیز مراسمی به صورت حضوری نداریم تا اجتماع به وجود نیاید. صرفا سعی کردیم برنامه‌ها تا حد امکان در فضای مجازی و از طریق رسانه و رادیو اجرا شود.

تخفیف اجاره بهای مستاجران آسیب‌دیده از کرونا

وی در خصوص تخفیف اجاره بها به مستاجران موقوفات افزود: موقوفات اموال اداره اوقاف نیست تا ما بخواهیم در این خصوص نسبت به اجاره بهای آنان تصمیم گیری کنیم، ضمن اینکه برخی از موقوفات که در اختیار برخی از سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش است اجاره بهایشان چندین سال است که پرداخت نشده و به این سه ماه اخیر مربوط نمی‌شود اما آن دسته از کسبه‌ای که مستاجر موقوفات بودند و در این سه ماه دچار آسیب شدند لیستشان احصاء شده و برای بخشودگی اجاره بهای آن مجور صادر خواهد شد که مراحل آن در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص کارگاه ها تولید ماسک گفت: این کار در بقاع متبرکه و با همکاری و مشارکت مبلغان و به صورت مردمی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha