تشکیل ۲۵ کمیته تخصصی در دادگستری لرستان
کد خبر: 3904531
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

تشکیل ۲۵ کمیته تخصصی در دادگستری لرستان

رئیس‎کل دادگستری لرستان از تشکیل ۲۵ کمیته در سطح دادگستری استان خبر داد و گفت: از جمله این کمتیه‌ها می‎توان به کمیته‌های «تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن» و «کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان» اشاره کرد.

تشکیل 25 کمیته در دادگستری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری استان امروز، 24 خردادماه در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های دادگستری این استان، گفت: بر مبنای سیاست‌های ریاست قوه قضائیه 25 کمیته در سطح دادگستری استان تشکیل و اعضای هر کمیته مشخص شده است.

وی افزود: از جمله کمیته‌های مهم تشکیل شده در دادگستری لرستان می‎توان از کمیته «تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن» و کمیته «کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان» نام برد که در این دو زمینه اقدامات مثبت و قابل‌توجهی در سطح استان لرستان انجام گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان اضافه کرد: البته با انجام مطالعات لازم 40 جرم مهم برای برخورد قاطع، مؤثر و اثربخش استان شناسایی و احصا شده و در ستاد مبارزه با جرایم خاص استان در خصوص چگونگی برخورد با مرتکبان این جرایم سیاست‌گذاری خواهد شد.

رزم با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضائیه، گفت: با توجه به نزدیک بودن هفته قوه قضائیه و ابلاغ دستورالعمل مربوطه و ضرورت برنامه­‌ریزی لازم به‌منظور بزرگداشت این هفته، جلسه امروز تشکیل شده و سایر موضوعات مورد نظر اعضا نیز به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

رئیس دستگاه قضایی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخیراً گزارشی مبنی‌ بر کشت خشخاش در سه شهرستان استان داشتیم که نقاط مورد نظر با حضور استاندار و فرمانده انتظامی استان لرستان از طریق بالگرد بازدید و توسط مأموران نظامی، انتظامی و امنیتی تخریب شد و موضوع دیگر قاچاق کالا توسط خودروهای به اصطلاح شوتی است که اخیراً از طریق همین خودروها یک فقره سرقت مسلحانه انجام شد و راننده خودرو مربوطه نیز به قتل رسید.

رزم در ادامه به شرایط کرونایی استان اشاره کرد و افزود: به اتفاق دادستان مرکز استان لرستان در قریب‌به 30 نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا به‌صورت ویدئو کنفرانس شرکت کردیم و بر اساس دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر همکاری با وزارت بهداشت، موارد خوب و مهمی در ستاد استانی به تصویب رسید و همکاری دستگاه قضایی استان و به‌ویژه دادستان‌های شهرستان‌ها در موضوعاتی چون سد معبر، تعطیلی بازار، کنترل ورودی شهرها، تب‌سنجی، قرنطینه شهرستان‌ها، کفن و دفن اموات کرونایی، تعطیلی رستوران‌ها و واحدهای گردشگری و ... با مشارکت دادستان‌ها در استان انجام و موجب کنترل، مهار و تسلط بر موضوع  شد.

وی افزود: در شب عید امسال فرار تعدادی از زندانیان زندان پارسیلون رخ داد که البته ناشی از سهل‌انگاری بود و با پیگیری اداره‌کل اطلاعات استان، سپاه و نیروی انتظامی تعدادی از اشخاص فراری دستگیر و چند نفر نیز خودشان را معرفی کردند و هم‌اکنون شش نفر از آن زندانیان متواری هستند که تحت اشراف اطلاعاتی و در رصد نیروهای ضابط قرار دارند و به‌زودی دستگیر خواهند شد.

این مقام ارشد قضایی استان لرستان اضافه کرد: در هفته قوه قضائیه، 30 مسجد شهر خرم‌آباد و مساجد مهم شهرستان‌های تابعه شناسایی و قضات دادگستری برای سخنرانی میان نماز مغرب و عشا، دیدار با شهروندان و پاسخگویی به سؤالات آنان به این مساجد اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha