افزایش تراز دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت طرح‌های احیای آن دارد
کد خبر: 3903617
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

افزایش تراز دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت طرح‌های احیای آن دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه وعده رئیس جمهور مبنی بر احیای دریاچه ارومیه، به خوبی پیگیری شد، افزود: افزایش ۲۶ سانتی‌متری تراز و یک‌هزار و ۸۹ کیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت طرح‌های احیای دریاچه ارومیه است.

بخش عمده طرح‌های احیای دریاچه ارومیه امسال پایان می‌یابدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز، 19 خردادماه در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت اعتبارات آخرین سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی گفت: جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه است که 100 درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور تخصیص یافته و پرداخت شود.

وی با اشاره به اهتمام جدی دولت به احیای دریاچه ارومیه، گفت: این طرح بسیار مهم از سال ۱۳۹۳ آغاز شده که بخش بزرگی از آن امسال پایان می‌یابد و به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت با بیان اینکه خدا را شاکریم که وعده رئیس جمهور مبنی بر احیای دریاچه ارومیه، به خوبی پیگیری شد، افزود: افزایش ۲۶ سانتی‌متری تراز و یک‌هزار و ۸۹ کیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت طرح‌های احیای دریاچه ارومیه است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت با اجرای این طرح‌ها، دریاچه ارومیه احیا شده و اکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش طرح‌های احیای دریاچه ارومیه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درخصوص طرح راه‌آهن میانه ـ تبریز، اظهار کرد: پیگیری‌های مستمر استاندار آذربایجان‌شرقی موجب شد که بتوانیم در سال گذشته ۱۳۲ کیلومتر از این طرح را در حد فاصل میانه تا بستان‌آباد افتتاح کنیم.

نوبخت تأکید کرد: امسال تلاش می‌کنیم راه آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران متصل کنیم.

انتهای پیام
captcha