وقف از ابزارهای تحقق جهش تولید است
کد خبر: 3899054
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

وقف از ابزارهای تحقق جهش تولید است

مدیرکل اوقاف سمنان با بیان اینکه وقف یکی از نهادهای ممتاز دینی است، گفت: اگر وقف به‌خوبی نهادینه شود می‌تواند زمینه تحقق جهش تولید را در شرایط کنونی کشور فراهم کند.

وقف یکی از ابزارهای تحقق جهش تولید است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیرکل این اداره عصر روز گذشته، 25 اردیبهشت‌‌ماه در نشست کارگروه عمرانی و سرمایه‌گذاری این اداره با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های نیکی است که از گذشتگان به ما رسیده اظهار کرد: باید سعی شود تا با تعریف طرح‌های سرمایه‌گذاری با اولویت تولید و ایجاد اشتغال زمینه شکوفایی بیش‌ازپیش موقوفات استان فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی استان و تنوع موقوفات از نظر کاربری آن‌ها، زمینه کار در موقوفات استان زیاد است و باید تلاش شود از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده بشود که در این راستا باید تلاش کرد تا موتور فعالیت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در موقوفات شتاب بیشتری گرفته و با سرعتی بیشتر از گذشته کار کند.

مدیرکل اوقاف سمنان با بیان اینکه وقف یکی از نهادهای ممتاز دینی است، گفت: اگر وقف به‌خوبی نهادینه شود می‌توانند زمینه تحقق جهش تولید را در شرایط کنونی کشور فراهم کند.

تدینی با تأکید بر اینکه وقف پشتوانه اقتصادی دین اسلام است، متذکر شد: اگر وقف پویا شود ما دیگر در جامعه مشکلی در حوزه مسائل دینی، مذهبی و اجتماعی نخواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف سمنان یادآور شد: باید کمک کنیم تا فلسفه وقف در جامعه بیشتر از گذشته عملیاتی شود و اقشار مختلف جامعه آثار و برکات وقف را لمس کنند.

انتهای پیام
captcha