برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی همدان به صورت اجرای ضبطی
کد خبر: 3892851
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
در صورت موافقت وزارت آموزش و پرورش؛

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی همدان به صورت اجرای ضبطی

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان گفت: در صورت عدم بهبودی وضعیت کنونی کشور، مسابقات قرآن دانش‌آموزی از 10 اردیبهشت ماه به صورت اجرای ضبطی در مراکز آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی همدان به صورت اجرای ضبطیعباس تجری، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزی در مرحله شهرستانی با رقابت 30 هزار دانش آموز بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.
رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش آموزی، در ۱۴ رشته برگزار می‌شود، افزود: از 30 هزار شرکت کننده مرحله منطقه‌ای، 900 نفر موفق به راه‌یابی به مرحله استانی شدند.
وی با اشاره به اینکه قرار بود مسابقات مرحله استانی اسفند ماه سال گذشته برگزار شود، گفت: به دلیل شیوع کرونا از اسفند ماه و دوری از تجمع و برنامه‌های جمعی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مسابقات تعلیق شد.
تجری با اشاره به اینکه منتظر تصمیم وزارت متبوع و ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی هستیم، گفت: در صورت عدم بهبودی وضعیت کنونی کشور، از 10 اردیبهشت ماه مسابقات به صورت ضبطی در مراکز آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این روش، برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به صورت مجزا و انفرادی در آموزش و پرورش هر شهرستان حاضر شده و از اجرای آنها در بخش‌های قرائت، اذان، ترتیل و نهج‌البلاغه(ارائه و کنفرانس) فیلمی ضبط می‌شود.
تجری ابراز کرد: پس از داوری فایل‌های ضبطی توسط داوران و تقدیر از برگزیدگان، آثار برگزیده به مرحله کشوری ارسال می‌شود، آزمون رشته‌های احکام، حفظ و ... که نیاز به حضور فیزیکی دارد نیز در صورت موافقت وزارت متبوع به صورت انفرادی و حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha