توسل جهانی به قرآن اقدام مبارکی است
کد خبر: 3885696
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
مهدی دغاغله:

توسل جهانی به قرآن اقدام مبارکی است

پیشکسوت قرآنی خوزستان با بیان اینکه همزمان با روز مبعث پیامبر(ص) از طرف دارالقرآن عتبه امام حسین(ع) روز جهانی قرآن کریم اعلام شد، آن را اقدام بسیار مبارک و ارزشمندی خواند و گفت: در دارالقرآن عتبه امام حسین(ع) شعبه اهواز، از قاریان قرآن خوزستان می‌خواهیم که در این روز به قرآن متوسل شوند.

توسل جهانی به قرآن کریم اقدام مبارکی است

مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآنی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: از طرف دارالقرآن عتبه امام حسین(ع) که نمایندگی آن را در اهواز داریم، همزمان با روز مبعث پیامبر(ص) روز جهانی قرآن کریم اعلام شد.

وی با بیان اینکه این کار اقدام بسیار مبارک و ارزشمندی است، توضیح داد: هدف این است که در این روز جهانی همه مسلمانان رو به درگاه خداوند متعال کرده، قرآن را وسیله قرار داده و خداوند را برای رفع این بلایی که امت اسلام را گرفتار کرده است، بخوانند. ما هم در دارالقرآن عتبه امام حسین(ع) شعبه اهواز، از قاریان قرآن خوزستان می‌خواهیم که در این روز به قرآن کریم متوسل شوند.

یادآور می‌شود که آستان مقدس حسینی در روزهای گذشته از آغاز فعالیت کمپین بزرگ اعلام روز جهانی قرآن همزمان با مبعث پیامبر(ص) در ۲۷ رجب ۱۴۴۱ از سوی دارالقرآن این آستان خبر داد. مطابق گفته‌های شیخ حسن المنصوری، مدیر بخش دارالقرآن آستان حسینی، این روز مختص عراق نیست و مانند دیگر روزها است که اعلام و مصوب می‌شوند جهانی است. فراخوان روز جهانی قرآن در شرایطی نامگذاری شده که ملت‌های مسلمان به شدت نیازمند ارتباط با کتاب خدا هستند و جهان اسلام با بحران‌هایی تهدیدکننده مواجه است.

انتهای پیام
captcha