تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کاشمر رو به افزایش است
کد خبر: 3885382
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کاشمر رو به افزایش است

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: با توجه به اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان رو به افزایش است، شهروندان توجه داشته باشند که در شرایط فعلی هیج جایی امن‌تر از خانه نیست.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کاشمر رو به افزایش استمحمدجواد یزدانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: تاکنون از 41 نمونه گرفته شده از بیماران بستری در بیمارستان کاشمر با نظر متخصصان، نتیجه آزمایش 36 مورد قطعی اعلام شده که متاسفانه جواب 22 نفر مثبت به کرونا و 14 مورد دیگر منفی بوده است.

وی با بیان اینکه هنوز جواب آزمایش 5 نفر دیگر اعلام نشده است، افزود: از 22 مورد آزمایش مثبت اعلام شده، 18 مورد کاشمری بوده و چهار نفر دیگر از شهرستان‌های مجاور هستند، که در این بیمارستان بستری بوده و نتیجه آزمایش‎شان مثبت اعلام شده است.

یزدانی تصریح کرد: تا این لحظه سه نفر از این افراد فوت کرده‌اند که دو نفر از شهرستان‎های مجاور بوده و تنها یک نفر از همشهریان کاشمری بوده است، خوشبختانه با اقدامات و مراقبت‎های مجدانه کادر درمان و متخصصان و پزشکان بیمارستان شهید مدرس(ره)، موارد فوتی جدیدی به جز از یک مورد اعلامی قبلی از بیماران شهرستان نداشته‎ایم که این موضوع جای امیدواری دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر اظهار کرد: تاکنون 314 نفر به صورت سرپایی به بیمارستان شهید مدرس مراجعه کرده‎اند که 271 نفر خدمات سرپایی دریافت کرده و 43 نفر نیز بستری شده‎اند.

وی گفت: تاکنون 101 بیمار در بخش حاد تنفسی بستری شده‎اند که خوشبختانه با تلاش کارکنان سخت‌کوش بیمارستان 73 نفر ترخیص و 28 نفر دیگر همچنان بستری هستند.

یزدانی با اظهار نگرانی از اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان رو به افزایش است، افزود: شهروندان توجه داشته باشند، که درحال حاضر ویروس کرونا در تمام سطح شهر و روستاهای منطقه وجود دارد و هیج جایی امن‌تر از خانه شما نیست، به همین جهت خواهشمندیم در خانه بمانید.

ساعت فعالیت صنوف کاهش یافت

همچنین مسلم ساقی، رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان کاشمر نیز در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: در حال حاضر در ورودی‌های شهرستان محدودیت اعمال شده است، با توجه به گزارش‎ها و ارزیابی‎های انجام شده وضعیت شهرستان نسبت به چند روز قبل مطلوب نیست و از همه عزیزانی که قصد مسافرت به شهرستان را دارند خواهشمندیم هشدارهای بهداشتی ستاد استانی پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند و از سفر به شهرستان تا عادی شدن شرایط خودداری کنند.

ساقی اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اسکان در زائرسراها، مهمانسراها و دیگر مراکز ممنوع بوده و مراکزی که پذیرش مسافر داشته باشند، پلمپ خواهد شد، همچنین نوروزگاه‌ها نیز برای ایام نوروز لغو شده و در هیچ نقطه‌ای از شهرستان برنامه تجمع نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در شهرستان برای مدیران براساس وظایف تعریف شده، مسئولیت‌سازی صورت گرفته است وهیچ گونه قصور چه عمدا و یا سهوا از مدیران پذیرفته نیست و در حوزه سلامت هر مدیری که کوتاهی کند بازخواست خواهد شد.

ساقی مطرح کرد: از چند روز گذشته اکیپ‌های غربالگری و تب‌سنجی با همکاری نیروهای امدادی هلال احمر در مبادی ورودی شهرستان در حال اجراست و تمامی خودروهایی که قصد ورود به شهرستان را داشته باشند، تب‌سنجی و غربالگری انجام و هشدارهای بهداشتی و ایمنی در خصوص شیوع ویروس کرونا ارائه می‌گردد و افراد مشکوک که درجه تب بالا دارند، پس از ثبت مشخصات و آدرس سکونت به مراکز بهداشت درمانی ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام
captcha