ضرورت صیانت از درختان / طبیعت را مانند خانه بدانیم
کد خبر: 3883637
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

ضرورت صیانت از درختان / طبیعت را مانند خانه بدانیم

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم صیانت از طبیعت، تصریح کرد: درختان و محیط طبیعت را همانند خانه بدانیم.

ضرورت صیانت از درختان/ طبیعت را مانند خانه بدانیمبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، به‌مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی پس از غرس نهال در بام لرستان، با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری اظهار کرد: از اسم خرم‌آباد پیداست که شهری دارای پوشش گیاهی، مراتع و جنگل‌هاست و همچنین به اندازه کافی زمینه‌های رشد و رویش را دارد در همین راستا در گذشته به نام خرم‌آباد نام‌گذاری شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های طبیعی و جنگل‌های انبوه لرستان، افزود: تجربه به مردم ثابت کرده است چنانچه منطقه، حومه و شهری که از پوشش گیاهی مناسب و جنگل برخوردار باشد شور و نشاط به همراه دارد و شهری که دارای چمن‌زار و پوشش گیاهی است شبیه انسانی است که از انرژی و نشاط برخوردار است.

شاهرخی یکی ‎از آموزه‌های دینی را مستحب بودن درختکاری و اهتمام به حفظ درختان دانست و افزود: وجود محیطی با پوشش گیاهی مناسب به‌طور مستقیم بر روحیه افراد تأثیرگذار است و همچنین در آموزه‌های اسلامی نیز به درختکاری توصیه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) در باب اهمیت درختکاری اضافه کرد: در بیانی از آن حضرت آمده است که هر درختی که بکارید و انسانی از میوه آن استفاده کند صدقه‌ای در راه خداوند است؛ لذا می‌طلبد که از محیط طبیعت صیانت کرده و آن را همانند خانه بدانیم.

وی با ذکر این مطلب که درختکاری علاوه بر این‌که سبب با نشاط شدن چهره شهر می‌شود آلودگی‌ها و گرد و غبار شهرها را از بین می‌برد، تصریح کرد: درختان براساس عمر و شاخ و برگی که دارند میلیون‌ها گاز کربنیک یا هوای آلوده را به خود جذب می‌کنند.

شاهرخی با اشاره به این‌که اهمیت پوشش گیاهی که بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: باید همه تلاش کنیم از جنگل‌ها، چمن‌زارها و فضای سبزی که در اختیار داریم به خوبی مراقبت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به پوشش گیاهی مناسب در این استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر از نظر پوشش گیاهی وضعیت بسیار خوبی در استان داریم ولی کافی نیست و باید افزایش پیدا کند و مردم نیز در حفظ و نگهداری محیط جنگلی، مانند محیط خانه خودشان تلاش و کوشش کنند.

انتهای پیام
captcha