کنگره سید جمال‌الدین اسدآبادی برگزار می‌شود
کد خبر: 3880526
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
با حضور وزیر علوم؛

کنگره سید جمال‌الدین اسدآبادی برگزار می‌شود

سرپرست امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 19 اسفند ماه «کنگره سید جمال الدین اسدآبادی» با حضور وزیر علوم در شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود.

کنگره سید جمال‌الدین اسدآبادی برگزار می‌شودهادی شیرمحمدی، سرپرست امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: 19 اسفند ماه «کنگره سید جمال الدین اسد آبادی» با حضور وزیر علوم در شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود.
سرپرست امور فرهنگی و رسانه ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه 18 اسفند، روز بزرگداشت بیدارگر مشرق زمین، «سید جمال الدین اسدآبادی» است گفت: برنامه‌های مختلفی برای این ایام در نظر گرفته شده است
وی اضافه کرد: از مهمترین برنامه‌های این روز می‌توان به «رونمایی از تندیس و مجسمه سید جمال الدین اسدآبادی» در محله سیدان و افتتاح «نگار خانه و کتابخانه تخصصی سید جمال الدین» در بنای یاد بود ایشان، اشاره کرد.
شیر محمدی اضافه کرد: تلاش برآن است تا آثار مختص سید جمال الدین اسدآبادی در این کتابخانه جمع شود تا یک منبع و بانک اطلاعاتی کاملی از ایشان در دسترس همگان باشد.
سرپرست امور فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه چندی است 4 انجمن ادبی در شهرستان اسدآباد فعال شده است گفت: این انجمن‌های ادبی در 18 و 19 اسفند ماه برنامه‌های متنوعی خواهند داشت.
وی ادامه داد: راه اندازی سینمای سیار در شهرستان اسدآباد، برگزاری کنسرت موسیقی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.
سرپرست امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: بنای یاد بود سید جمال به یک مجموعه پویای فرهنگی در شهرستان اسدآباد تبدیل خواهد شد.
گفتنی است سيد جمال را انديشمندی حق طلب و پرورش يافته در مكتب اهل بيت بود، انقلاب شكوهمند اسلامی ايران نمونه بارزی از حق طلبی است كه ريشه در نهضت بيداری و آزادی خواهي سيدجمال الدين اسدآبادی دارد.
استاد شهید مرتضی مطهری در خصوص این اندیشمند مشرق زمین می‌گویند: «سید جمال، مهمترین و مزمن ترین درد جامعه اسلامی را استبداد داخلی و استعمار خارجی تشخیص داد و با این دو به شدت مبارزه کرد، آخر کار هم جان خود را در همین راه از دست داد.»

انتهای پیام
captcha