کاندیداها هواداران خود را مدیریت کنند
کد خبر: 3879825
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

کاندیداها هواداران خود را مدیریت کنند

فرمانده انتظامی لرستان با بیان این‌که افرادی‌که از قانون انتخابات تخطی کنند، دستگیر و تا پایان انتخابات در زندان می‌مانند، از کاندیداها خواست هواداران خود را مدیریت کنند.

کاندیداها هواداران خود را مدیریت کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی استان عصر سه‌شنبه، 29 بهمن‌ماه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: نیروی انتظامی لرستان در حوزه اجتماعی و فرهنگی و هفته نیروی انتظامی طی سال‌جاری رتبه اول در کشور را کسب کرده است کمااینکه در سال 97 رتبه دوم و در سال 96 نیز رتبه اول را کسب کردیم.

وی با اشاره به این‌که تاکنون چهار همایش «پلیس و آسیب‌های اجتماعی» برگزار شد، گفت: سال گذشته حدود 400 هزار نفر به‌صورت چهره به چهره آموزش داشتیم و قشرهای آسیب‌پذیر را به‌صورت کارگاهی آموزش داده و از بانوان پلیس افتخاری که مشاور هستند در مرکز مشاوره و مددکاری 25 کلانتری استفاده کردیم.

مهدیان‌نسب با اشاره به این‌که 82 درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره موفقیت‌آمیز بودند، ادامه داد: این پرونده‌ها در رابطه‌ با تحکیم بنیان خانواده و اختلافات و تعارضات خانوادگی و ملکی است.

پلیس لرستان مقام اول را در کشف قاچاق دارد

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این‌که شخصاً در 110 مسجد حضور و در 48 مسجد سخنرانی داشتم، افزود: مأموریت‌های پلیس پس‌از راه‌اندازی مرکز تجمیع، دو برابر شده است، تراز پلیس لرستان به تراز استان‌های بزرگ رسیده است این در حالی ‎است که پلیس لرستان میان استان‌های کشور به جز استان‌های مرزی و بندری مقام اول را در کشف قاچاق دارد.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان این‌که در 10 ماهه اول سال تعداد تماس‌ها با 110 نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: از این تعداد 80 درصد عملیاتی و 20 درصد مشاوره بوده است.

مهدیان با اشاره به این‌که یک‌هزار و 498 شعبه اخذ رأی در استان داریم، گفت: از این تعداد 894 صندوق ثابت و 595 صندوق سیار است و هر شعبه توسط 3 تا 5 نیروی پلیس پوشش داده می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: 989 شعبه توسط پلیس و 500 شعبه توسط سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان پوشش داده می‌شود، همچنین سپاه هزار نفر نیروی کمکی در اختیار ما می‌گذارد که هرجا نیاز داشتیم کمک بگیریم.

وی با اشاره به این‌که از نظر امنیت شعب مشکلی نداریم اما کاندیداها باید هواداران خود را مدیریت کنند، گفت: ما امنیت را برای مردم در انتخابات به‌خوبی ایجاد می‌کنیم اما این بدین معنا نیست که جلوی شور انتخابات را بگیریم؛ چراکه رأی دادن باید عاقلانه و با شناخت باشد.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان این‌که اگر کسانی بخواهند به خرید و فروش رای بپردازند و محل اخذ رأی را ناامن کنند بدانند که گروه‌های امنیتی مخصوص گذاشتیم و گروه‌های ناظر موضوع و تخلف را صورت‌‌جلسه می‌کنند، بیان کرد: بخشی از نیروها در سر صندوق‌ها و بخشی از نیروها مانند راهور، کلانتری و ... در آمادگی کامل هستند.

استقرار یگان ویژه نیروهای انتظامی تهران در پلدختر، رومشکان و معمولان

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این‌که برای خود سه فصل قبل، حین و بعد انتخابات را تعریف کرده‌ایم، بیان کرد: با دستگاه‌های برگزارکننده انتخابات، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تعامل هستیم و آمادگی داریم در کمال امنیت و آرامش انتخابات را برگزار کنیم.

وی با اشاره به استقرار یگان ویژه نیروهای انتظامی تهران در پلدختر، رومشکان و معمولان، افزود: یگان ویژه لرستان در مرکز استان است و این نیرو را برای برخورد آوردیم.

مهدیان‌نسب با بیان این‌که دستگیرشدگان بی‌نظمی‌های مربوط به انتخابات تا پایان این امر آزاد نمی‌شوند، ادامه داد: عاملان ناامنی‌های پلدختر و همچنین 17 نفری که در معمولان دستگیر شدند تا پایان انتخابات آزاد نمی‌شوند. همچنین چندین نفر در فضای مجازی شلوغ‌کاری می‌کردند که آن‌ها را نیز دستگیر کردیم.

وی با اشاره به آمار تصادفات استان در 10 ماهه ابتدایی سال، گفت: در این مدت 28 هزار و 76 فقره تصادف داشتیم که 73 درصد درون شهری و 27 درصد برون شهری است. از کل تصادفات 13 درصد فوتی 23 درصد جرحی و 74 درصد خسارتی بود که سهم استان با 1.6 درصد از جمعیت کل کشور 1.4 درصد از تصادف است. همچنین 360 فقره تصادفات فوتی داشتیم که معادل 2.9 درصد از تصادفات کل کشور است.

انتهای پیام
captcha