تمام پیروان قرآن در دنیا در قبال انقلاب اسلامی احساس مسئولیت می‌كنند/ راهی جز مقاومت نداریم
کد خبر: 3878600
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴

تمام پیروان قرآن در دنیا در قبال انقلاب اسلامی احساس مسئولیت می‌كنند/ راهی جز مقاومت نداریم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس با بیان اینكه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی قرآنی است، گفت: همه پیروان قرآن و علاقه‌مندان به اسلام در داخل و حتی خارج از کشور چشم امید به این انقلاب دوخته‌اند و نسبت به آینده آن امیدوارند و در قبال آن احساس مسئولیت می‌کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول بینازاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس امروز، 24 بهمن‌ماه در همایش ائمه جمعه اهل سنت و خیران جنوب این استان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی سرسخت‌ترین، ستیزه‌جوترین و قدرتمندترین نیروهای دنیا هستند و همه نوع توطئه بر علیه این انقلاب و نظام انجام می‌دهند ولی به مدد الهی تمام توطئه‌های نقش بر آب شده است به‌طوری كه امسال چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتیم.

وی با بیان اینكه ملت ایران از آغاز انقلاب تاكنون، در عرصه ایثار و فداكاری صداقت نشان دادند، گفت: انقلاب اسلامی همچنان برای پویایی و پابرجایی خودش خون، فداکاری و شهید می‌خواهد كه این ملت از آغاز تاکنون در این عرصه خوش درخشیدند و امیدواریم از این پس نیز با توفیق الهی، این مسیر پرافتخار را با عزم جزم و اراده‌ای استوار و با ایستادگی، همدلی، صمیمیت، وحدت، دوستی و مهرورزی متقابل و از طرف دیگر با صلابت، قاطعیت و جدیت ادامه دهیم.

بینازاده با تصریح این انقلاب، انقلابِی اسلامی و قرآنی است، گفت: همه پیروان قرآن و علاقه‌مندان به اسلام در داخل و حتی خارج از کشور چشم امید به این انقلاب دوخته‌اند و نسبت به آینده آن امیدوارند و در قبال آن احساس مسئولیت می‌کنند.

راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان نداریم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس تأكید كرد: دشمن در دشمنی خود کوتاهی نمی‌کند و نمونه برجسته و تکان‌دهنده آن این است که ابرقدرتی علی‌رغم تمام مقررات بین‌المللی رسما وارد یک جریان زشت تروریستی می‌شود و فرمانده‌ای مردمی و محبوب را که مهمان رسمی کشور دیگری است در آن کشور رسما ترور می‌کند.

وی اضافه کرد: آن‌ها لحظه‌ای در مسیر مبارزه با حق و عدل درنگ نمی‌کنند و حاضرند هر جا که منافع شخصی‌شان اقتضا کند همه قوانین دنیا را که خودشان از آن دم می‌زنند به راحتی زیر پا بگذارند؛ بنابراین راه دیگری نداریم جز اینکه سرسخت‌تر از گذشته در برابر این‌ها بایستیم.
بینازاده اظهار کرد: بدون تردید، نقش علما و روحانیان و کسانی که با دین و دیانت مردم سر و کار دارند، صاحبان سخن و تریبون هستند و ائمه جمعه و جماعات کشور در این فرآیند بزرگ و تداوم آن بر کسی پوشیده نیست.

علما، روشنگری کنند

وی افزود: عالمان وظیفه بزرگ روشنگری، توسعه و گسترش بصیرت و دعوت مردم به صبر و شکیبایی و بالاتر از همه پیشگامی در مسیر این مجاهدت‌های بزرگ را برعهده داشته‌اند و اکنون نیز باید برعهده بگیرند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس همچنین با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: مسئله انتخابات را باید جدی بگیریم، رأی دادن و حضور در کنار صندوق‌های اخذ رأی را بفهمیم که اگر به‌صورت هوشمندانه، دقیق، متعهدانه و متفکرانه، با آگاهی، بصیرت، مصلحت‌سنجی و درک عمیق مسائل کشور و شناخت دقیق نامزدهای انتخاباتی انجام شود، کار بسیار ارزشمندی است.

بینازاده یادآور شد: اگر این کار با درایت، توجه عمیق به انتخاب و شناخت دقیق مقتضیات زمان و و افراد توام نباشد جریانی سطحی و صوری اتفاق می‌افتد.

وی تأكید كرد: اگر در عرصه انتخابات، با درک عمیق شرایط و شناخت دقیق از موضع مسئولیت‌شناسی و هوشمندی قدم بگذاریم محصول این انتخابات چیز دیگری خواهد بود اما اگر در کنار صندوق‌های رای حاضر شویم و از عنصر بصیرت، آگاهی و درست‌اندیشی تهی باشد صورتی است منهای محتوای لازم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس اظهار کرد: نقش عالمان دین چه شیعه و چه سنی در بیدارگری، بصیرت‌آفرینی، تبیین حقایق و کمک کردن به مردم برای انتخاب صحیح نقش مهمی است؛ به عبارت دیگر، هم خودمان باید در این عرصه درست عمل کنیم و هم به مردم دید صحیح و کافی بدهیم.

بینازاده افزود: البته ائمه جمعه و تریبون‌های نماز جمعه از موضع‌گیری له یا علیه کسی منع شده‌اند اما این موضوع به این معنی نیست که آن‌ها رهنمودها و روشنگری‌های کلی هم نداشته باشند.

افراد متفکر، متعهد، متخصص و دلسوز را انتخاب کنیم

وی گفت: کسانی که می‌خواهند در مجلسی باشند که در رأس امور قرار دارد باید انسان‌هایی باشند که از نظر فکری، تعهد، تخصص، دانش و دلسوزی در راس باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس در ادامه با اشاره به فعالیت خیران در منطقه جنوب استان گفت: این انسان‌ها در جامعه بسیار موثرند، خلأهایی را با احساس وظیفه پر كرده ومشکلات را برطرف می‌کنند و باری را از دوش دولت و ملت بر می‌دارند.

انتهای پیام
captcha