یک سوم جمعیت مرکز لرستان حاشیه‌نشین هستند/لزوم معرفی اورژانس اجتماعی
کد خبر: 3878463
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

یک سوم جمعیت مرکز لرستان حاشیه‌نشین هستند/لزوم معرفی اورژانس اجتماعی

معاون استاندار لرستان با تاکید بر لزوم معرفی وظایف و فعالیت‌های اوژانس اجتماعی به جامعه، اظهار کرد: یک سوم جمعیت مرکز استان لرستان حاشیه‌نشین است.

یک سوم جمعیت مرکز لرستان حاشیه‌نشین هستند/لزوم معرفی اورژانس اجتماعیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، چهارشنبه، ۲۳ بهمن در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری لرستان، اظهارکرد: یک سوم جمعیت مرکز لرستان حاشیه‌نشین است که در این راستا مباحث و کارگروه اجتماعی و فرهنگی زنان و خانواده که در محل استانداری لرستان برگزار شد.

وی گفت: در مناطق حاشیه‌ای باید طرح‌های فرهنگی بیشتر و فعال‌تر شود و بازآفرینی شهری نیز باید به‌صورت جدی پیگیری شود چراکه اجرای طرح بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه‌ای از ضرورت خاص برخوردار است.

ثمینی با اشاره به ضرورت مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا و لزوم پیشگیری در استان به اقدامات مؤثر پدافند غیرعامل در این راستا اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی اتاق ایزوله و نگهداری احتمالی افراد درخواست اعتبار کرده است که این اعتبار مورد تصویب قرار گرفته است.

معاون استانداری لرستان با یادآوری این مطلب که برای مقابله با ویروس کرونا و شیوع احتمالی آن باید اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد، افزود: تاکنون هیچ‌گونه موردی از ابتلای به ویروس کرونا در کشور و در استان مشاهده نشده است این در حالی‌است که اقدامات پیشگیرانه چه در داخل و چه در خارج از کشور برای مقابله با این ویروس به‌طور مناسب صورت گرفته است اما باید اقدامات پیشگیرانه نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به این‌که برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا تمام دستگاه‌ها مکلف به همکاری هستند، خاطرنشان کرد: ما دارای تجربیات ارزنده برای در مقابله با مشکلات داریم و قطعاً با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها از شیوع ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.

ثمینی با بیان این‌که رسانه ملی نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی، پیشگیری و دادن اطلاعات صحیح برای مقابله با بیماری‌ها و مشکلات را دارد، اضافه کرد: آن‌چه مهم است افزایش مشارکت مردم برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مناطق حاشیه‌ای و اهتمام به انجام کارهای فرهنگی در این مناطق، خاطرنشان کرد: تمام هدف ما این است که آسیب‌های اجتماعی را در این مناطق کاهش دهیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت توجه به طرح بازآفرینی شهری شهرستان خرم‌آباد، اظهار کرد: یک سوم جمعیت مرکز استان حاشیه نشین هستند که باید مراقبت‌های اجتماعی در این راستا و در این مناطق بیشتر شود.

وی با تاکید بر لزوم معرفی بیشتر و بهتر وظایف و رسالت‌های اورژانس اجتماعی، خاطرنشان کرد: باید علل آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی و دیگر عوامل شناسایی و جهت مقابله با آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha