حضور بی‌نظیر ملت؛ پیوست شهادت سردار دل‌ها / مجلسی قوی‌تر و كارآمدتر انتخاب كنیم
کد خبر: 3878174
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

حضور بی‌نظیر ملت؛ پیوست شهادت سردار دل‌ها / مجلسی قوی‌تر و كارآمدتر انتخاب كنیم

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور، پیوست شهادت سردار قاسم سلیمانی را حضور بی‌نظیر ملت ایران و امتداد خط مقاومت در منطقه دانست و گفت: گام دوم انقلاب با خون مطهر شهدای مقاومت آغاز شد که حتماً گامی سریع‌تر و استوارتر خواهد بود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اكبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور ظهر امروز، 22 بهمن‌‌ماه در تجمع پایانی راهپیمایی این روز در شیراز گفت: امروز اولین 22 بهمن در گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: آن روز كه ندای امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه(س) شنیده نشد، مسیر تاریخ با آن خطای راهبردی دچار یك نگون‌بختی شد و مردم چشم‌انتظار بودند تا مردم انقلابی كه خداوند بشارت آن را داده بود، محقق شوند.

ملتی كه تاریخ انتظار آنان را می‌كشید

علی‌اكبری آیاتی از قرآن كریم را در این باره یادآور شد و گفت:‌ خداوند وعده كرده است كه اگر شما از این مسیر برگردید و راه حق را رها كنید و ولی خدا را تنها گذارید، خداوند كسان دیگری را می‌آورد و از دل تاریخ جماعتی قوی كه هم سرزمینی دارند و هم پیوند ریشه‌ای و هم آرمان‌های بزرگ دارند، این‌ها در رابطه با خداوند اهل محبت، خاكسار، صمیمی و مهربانی هستند و با صلابت و نفوذناپذیر و اهل مجاهد و خستگی‌ناپذیرند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اینان افرادی ثابت‌قدم تا رسیدن به مقصود هستند كه از سرزنش دیگران نمی‌هراسند و خداوند كسانی كه پرچم دین را برافراشته‌ خواهند كرد، این‌گونه معرفی می‌كند. این لطف و فضل خدا شامل هر كسی نمی‌شود و لیاقت و آمادگی و توفیق می‌خواهد.

وی بیان كرد: در مسیر تاریخ همه چشم راه بودند تا ببینند این جماعت خوشبخت و سعادتمند چه زمانی از راه خواهند رسید و مسیر تاریخ را به سوی آرمان‌های الهی هموار خواهند ساخت.

علی‌اكبری روایاتی را از پیامبر مكرم اسلام(ص) در این رابطه یادآور شد و افزود: آن روزو در جلسه‌ای وقتی از پیامبر(ص) پرسیدند كه این قوم سعادتمند چه كسانی هستند، پیامبر(ص) دست بر روی شانه سلمان فارسی نهاد و فرمود آنان همشهریان سلمان هستند و بدین ترتیب یك نشانه نزدیك‌تر از این جمعیت معرفی شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور اظهار كرد: روزی كه حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، به مكر مأمون به ایران فراخوانده و با استقبال گسترده مردم نیشابور مواجه شد و حدیث سلسلةالذهب را به مردم سرزمین ایران فرمود، مشخص شد كه این وعده الهی با دست مردم سرزمین ایران محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم ایران مانند جان شیرین پاره تن پیامبر(ص) را به آغوش کشیدند و حرم مطهر او راه ایمان برای مردم ما شد و در پی خورشید مقدس او ماه جمال حضرت معصومه(س) بر سرزمین ما طلوع کرد و پس از حرم اول حرم دومی ساخته شد که باز مردم سرزمین ما پاره تن پیامبر(ص) را به آغوش گرفتند و در ادامه این حرکت بزرگ فرزندانی از حضرت موسی‌بن جعفر(ع) برای تکمیل این کار اساسی آمدند و این بار به شیراز تا حرم سوم اهل بیت(ع) هم در این سرزمین شکل بگیرد.

علی‌اكبری یادآور شد: ایران از شمال تا مرکز و تا جنوب در سایه درخشش انوار علوی شکل گرفت تا برای مأموریت بزرگ آماده شود مردم ایران به تدریج با اسلام ناب آشنا شدند و تاریخ به نقطه حساس و پر بشارت رسید تا سیدی از این تبار از قم برخواست و پرچم را بر افراشت، شخصیتی رشید، فقیه، شجاع و نماینده‌ای شایسته برای اصالت ایرانیان بود، اقصی نقاط ایران به او لبیک گفتند، در نزدیک‌ترین زمان مردم شیراز جزو اولین گروهی بودند که به او پیوستند.

امام خمینی(ره) روحیه خدایی در كالبد زمان بود

امام جمعه موقت تهران با تأكید بر اینكه امام خمینی(ره) روحیه خدایی در كالبد زمان بود، گفت: رهبری نهضت خمینی(ره) در شیراز با رهبری شهید آیت‌الله دستغیب و با محوریت مسجد عتیق شکل گرفت و به این ترتیب ۴۰ تن از بزرگان این منطقه نهضت مجاهدپرور را امضا کردند و اولین بیانیه حمایت از نهضت امام(ره) و مجاهدت سرزمین سلمان به نقطه حساس خود رسید.

وی بیان كرد: در سال 42، شیراز اولین جایی بود كه به ندای امام راحل لبیك گفتند و 15 خردادی جانانه را ساختند و در ادامه 15 سال باید مردم ایران سازماندهی می‌شدند و چه مربیان شایسته‌ای، مردم را با محوریت مسجد سازماندهی كردند و حلقه‌های جهادی را شكل دادند و یاران امام تحت تعلیم این مردمان خدایی قرار گرفتند و به تدریج مقدمات راه فراهم شد، مخصوصا از سال 47 تا 55 فارس داستان انقلابی دیگری را رقم زد و مبنای تازه‌ای برای انقلاب فراهم شود.

علی‌اكبری یادآور شد: امروز از 22 بهمنی كه خورشید غدیرخم بر سرزمین ولایت علوی تابید، 41 سال می‌گذرد و حدود 41 سال حماسه حضور خالصانه و مجاهدانه یك ملت را مشاهده می‌كنیم.

نشانه ملت ایران، عشق و حماسه است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور، عشق، حماسه و ایثار را نشانه ملت ایران دانست و گفت: از هر طرف كه نگاه كنیم می‌بینیم كه ملت ایران به این نهضت الهی وفادار مانده‌اند و 10 سال همراه با امام گفتمان مقاومت را دنبال كردند و ثابت قدم ماندند و 30 سال هم با امام حاضر، امام خامنه‌ای همان خط جهاد و مقاومت را ادامه دادند یعنی همان دكترین مقاومت امام را تداوم بخشیدند و این بار با تبیین و رهبری مقام معظم رهبری ادامه پیدا كرد.

وی با بیان اینكه 40 سال نصرت الهی موجب گشایش، پیشرفت، سربلندی، استقلال، آزادی، معنویت، شكوفه و عظمت و خداآگاهی، بصیرت ملت ایران شد، گفت: این‌ها همگی حاصل به میدان آمدن عاشقانه ملت ایران بود.

علی‌اكبری با اشاره به حضور گسترده مردم فارس و شیراز در راهپیمایی 22 بهمن تأكید كرد: در چله اول انقلاب اسلامی، استان فارس سربلند بود و مردم این دیار افتخار آفریدند كه نماد ویژه افتخارآفرینی مردم فارس تقدیم 14 هزار و 600 شهید است كه از این تعداد 5 هزار شهید متعلق به شهر شیراز است.

وی با تأكید بر اینكه این تعداد شهدا، نشانه‌های وفا و حقانیت ملت است، گفت: ملت ایران مایه مباهات فرشتگان خدا و حضرت ولی‌عصر(عج) هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور خطاب به مردم گفت: شما گام اول انقلاب اسلامی را به شایستگی برداشتید و اكنون آغاز گام دوم انقلاب و این نهضت به سوی طلوع خورشید ولایت عظمی و آخرین حجت خدا بر روی زمین است كه این گام دوم آغاز سال شده است و سال 98 به‌عنوان اولین سال گام دوم انقلاب چه خوب آغاز شد و مردم در گام دوم به شایستگی قدم برداشتند.

علی‌اكبری افزود: امسال برای ملت ایران سال عجیبی بود و یوم‌الله دیگری به فهرست روزهای ملت ایران افزوده شد و بزرگ‌ترین یوم‌الله در این سال و نزدیك‌ترین روز به 22 بهمن، شهادت سردار سلیمانی بود. آن شهادت و قیامتی كه به خاطر آن برپا شد، نشان داد معنویت، مجاهدت، دیانت، عشق، اخلاق چقدر برای مردم پسندیده است.

پیوست شهادت سردار دل‌ها، حضور بی‌نظیر ملت و امتداد خط مقاومت بود

وی، پیوست شهادت سردار سلیمانی را حضور بی‌نظیر ملت و تقویت انسجام آنان و امتداد خط مقاومت در منطقه دانست و گفت: گام دوم انقلاب با خون مطهر شهدای مقاومت آغاز شد که حتماً گامی سریع‌تر و استوارتر خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه ملت ایران همواره تصمیمات بزرگی گرفته‌اند و همواره رو به جلو حركت كردند و حركت دشمنان رو به افول و زوال سرعت گرفته است اما‌ در این مقطع تاریخی، دهه فجر 41 را با آغازی متفاوت شروع كردیم و ملت ما قوی‌تر و بلند همت‌تر از همیشه تصمیم گرفتند.

علی‌اكبری به حمله نظامی ایران به آمریكا اشاره كرد و گفت:‌ اولین سیلی توسط فرزندان انقلاب بر گونه شیطان نواخته شد و هیبت پوشالی ابرقدرت غرب را در هم شكست و برای اولین بار بود که پایگاه آمریکایی مورد حمله قرار گرفت و البته این همه انتقام سخت نبود که اولین آن بوده و تازه شروع شده است و خواهند دید كه ملت ما با همراهی ملت‌های منطقه كه خود را صاحب این خون‌های پاك شهدای مقاومت می‌دانند، دست از انتقام برنخواهند داشت تا آمریكا منطقه را رها كند و منطقه از وجود استكبار جهانی پاك شود.

وی با اشاره به قیام میلیونی مردم عراق برای اخراج آمریكا ازاین كشور، گفت: هنوز نفس میرزای شیرازی در عراق خود را نشان می‌دهد و این آغاز گام دوم انقلاب اسلامی است و همین‌طور متحد و منسجم همراه با امام مسلمین و با الگویی نظیر حاج قاسم سلیمانی، گام دوم را محكم‌تر و سریع‌تر برمی‌داریم.

علی‌اكبری با تأكید بر اینكه ملت ایران در جهان و نهضت اسلامی پیشگام بوده و الگو هستند، گفت: در گام دوم انقلاب توقع این است كه شیراز و فارس پیشگام و الگو در برداشتن قدم‌هایی برای سازندگی‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در كشور باشند و فارس باید هم خود را بسازد و هم به سازندگی كشور كمك كند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور گفت:‌در 40 سال گذشته مردم فارس در عرصه‌های علمی، فرهنگی و معنوی سرآمد بوده‌اند و امیدواریم در گام دوم باز هم خوش بدرخشند و حق شیراز و فارس آن است كه پیشگام باشد.

وی در ادامه با بیان اینكه دو اتفاق بزرگ در پیش داریم، گفت: یكی امتحان داخلی و انتخابات مجلس شورای اسلامی است كه نماد مردم‌سالاری دینی در كشورمان و نشانه حضور مردم در عرصه مدیریت كشور است و همچنین انتخابات میان‌دوره مجلس خبرگان رهبری را در استان فارس در پیش‌داریم.

علی‌اكبری با تصریح اینكه مردم فارس همواره حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته‌اند و این بار هم حماسه‌‌ای از حضور دشمن‌شكن به نام حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس خواهند آفرید، گفت: ملت دوباره به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت و حضور حداكثری خود را ثابت می‌كنند.

مجلسی قوی‌تر و كارآمدتر انتخاب كنیم

امام جمعه موقت تهران تأكید كرد: توقع این است كه این بار مجلسی قوی‌تر و كارآمدتر برای گام دوم انقلاب انتخاب شود و این اولین انتخابات گام دوم انقلاب اسلامی است و باید به شخصیت‌هایی مؤمن، انقلابی، شجاع، امتحان پس داده، پاك و مردمی رأی دهیم.

وی با تأكید بر اینكه وجود یك مجلس قوی نقطه قوت ما در گام دوم انقلاب خواهد بود، گفت: باید یك مجلس شایسته و طراز اسلامی در گام دوم انقلاب بسازیم.

علی‌اكبری، امتحان دوم را یك امتحان منطقه‌ای دانست و گفت:‌ این امتحان، مسئله دفاع از آرمان فلسطین است كه باید بعد از جریان معامله قرن كه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، احمقانه و شكست خورده است، قوی‌تر از همیشه دفاع كنیم و اصولاً ملت ایران پرچمدار آرمان فلسطین بوده و خواهد بود و نهضت مقاومت را تنها نخواهد گذاشت.

مسئولان بعد از حاج قاسم باید مردمی‌تر شوند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور تأكید كرد: مسیر پیش‌روی ما باید با الهام از حاج قاسم سلیمانی ادامه پیدا كند و بعد از حاج قاسم هم باید مسئولان، مردمی‌تر، مجاهدتر و خدوم‌تر شوند و خدمات بهتری از آن‌ها به این مردم عاشق و وفادار برسد.

وی ادامه داد: ادارات و نهادها هم باید بسیار بهتر از قبل فعالیت كنند و این راه پیش‌روی ماست و باید با تدبیر، جدیت و قاطعیت و مبارزه با فساد و با درایت قدم برداریم و مردم هم شایسته خدماتی بهتر هستند.

علی‌اكبری از مردم و مسئولان خواست تا با یكدیگر متحد بوده و متواضع‌تر از همیشه دست به دست هم هند و این راه پرافتخار را تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha