جمهوری اسلامی ایران به قدرت تمدنی و جهانی تبدیل شده است / ترور دولتی؛ تنها راه چاره آمریکایی‌ها
کد خبر: 3878141
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

جمهوری اسلامی ایران به قدرت تمدنی و جهانی تبدیل شده است / ترور دولتی؛ تنها راه چاره آمریکایی‌ها

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرت تمدنی و جهانی تبدیل شده است و هیمنه پوشالی اسکتبار جهانی آمریکا و صهیونیست‌ها را شکسته است، گفت: گروه مافیای جنایتکار و متوحش، پست و بی‌منطق ترامپ، با ترور ناجوانمردانه و وحشیانه سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی به طور رسمی راهبرد ترور دولتی را به عنوان تنها راه چاره آمریکایی‌ها اعلام کرده و این نشانه استیصال آمریکایی‌ها است.

جمهوری اسلامی ایران به قدرت تمدنی و جهانی تبدیل شده است

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در اهواز اظهار کرد: اراده الهی بر این تعلق گرفت که ملت قهرمان ایران بر فرعون قرن بیستم به رهبری معمار کبیر انقلاب پیروز شود و امروز ۴۱ سال، اقتدار، پیروزی، مقاومت، بصیرت و حماسه‌سازی را در جای جای ایران اسلامی و خوزستان قهرمان جشن بگیریم و باید از اعماق جان و دل به ملت ایران و هویت ایرانی اسلامی بالید و افتخار کرد.

وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرت تمدنی و جهانی تبدیل شده است و هیمنه پوشالی اسکتبار جهانی آمریکا و صهیونیست‌ها را شکسته است.

آیت‌الله کعبی گفت: در مقابل، آمریکا نیز در حد یک گروه مافیایی تبهکار که با تروریسم دولتی جنایت می‌کند، تبدیل شده است. جنگ اقتصادی، امنیتی، سیاسی، دیپلماتیک و جنگ نرم آمریکا علیه انقلاب و ملت ایران، ریشه در آن دارد که انقلاب اسلامی توانسته است با اقتدار و پیروزی، با وجود تمام توطئه‌ها و همه تهدیدها ماندگار شود و در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران بر اراده نظام سلطه غلبه کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در مقابله با نظام اسلامی، راهبرد ۲۰۲۰ آمریکایی‌ها، تسویه مافیایی به صورت پَست و ناجوانمردانه است. این نشانه آن است که تحریم اقتصادی، آشوب‌های اجتماعی، مقابله نظامی و فشار دیپلماتیک به کارزار منطقه‌ای آمریکا برای تشکیل آسیای غربی آمریکایی جواب نداده است. گروه مافیای جنایتکار و متوحش، پست و بی‌منطق ترامپ، با ترور ناجوانمردانه و وحشیانه سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی به طور رسمی راهبرد ترور دولتی را به عنوان تنها راه چاره آمریکایی‌ها اعلام کرده است و این نشانه استیصال آمریکایی‌ها است و امروز در ۲۲ بهمن، ملت ایران در کنار سیلی محکم در عین‌الاسد با انتقام نرم و با راهپیمایی باشکوه و همچنین با ابراز تنفر از آمریکا و صهیونیست و با شعارهای مرگ بر آمریکا، گور ترامپ را کنده‌اند.

وی ادامه داد: وزارت خارجه آمریکا در بودجه ۲۰۲۰، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای مقابله با تاثیرات نرم انقلاب اسلامی و ایجاد چالش اجتماعی و تفرقه، اختلاف و دامن زدن به نارضایتی‌ها اختصاص داده است. راهپیمایی باشکوه امسال ۲۲ بهمن ملت ایران که توام با تنفر شدید از آمریکا و اسراییل است، با تاکید بر ادامه راه شهید سلیمانی و پیوند مستحکم امت و امام به تجدید بیعت با ولایت و رهبری و تداوم آرمان‌های امام و شهدا است و باید به مثابه انتقام نرم ایران که سیلی عین‌الاسد را تکمیل می‌کند، ثبت شود. در کنار راهپیمایی میلیونی مردم عراق علیه آمریکا، ان‌شاءالله بسترهای لازم برای تردد نیروهای آمریکایی از عراق و منطقه فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: در مقابله با خباثت‌های آمریکا، پیام راهپیمایی ملت ایران به مردم خوزستان این است که باید قوی شوید و انقلابی عمل کنید. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند «اگر قوی شویم، جنگ نمی‌شود.» بله، اگر قوی شویم مشکلات کشور نیز حل می‌شود و اگر قوی شویم، تهدیدهای دشمن به فرصت تبدیل می‌شود. بنابراین وظیفه تمام ایرانیان با همه تنوع‌ها، گرایش‌ها، گویش‌ها و سلیقه‌ها، مشارکت فعال در ساخت ایران آباد، مستقل، مقتدر و پیشرفته با حفظ وحدت و انسجام ملی و اجرایی نمودن نقشه راه ولایت و رهبری و عزم و اراده و تلاش و مقاومت با مرزبندی روشن با دشمنان اسلام و ایران است. البته ملت ایران از جهت ضعف مدیریت در برخی مسئولان اجرایی و ایجاد تردیدهای راهبردی از جمله طرح بحث مذاکره در اوج مبارزه و مقاومت و نیز وجود فقر، فساد و تبعیض، شدیداً گله‌مند است. با این وصف، ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن در حفظ، صیانت و تداوم آرمان‌های امام و شهدا بر اساس مکتب امام و رهبری و الگوی شهید سلیمانی و انتخاب مدیران و شکل‌گیری مجلس قوی و انقلابی تاکید می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات دوم اسفندماه جاری می‌تواند نکته عطف تحولی در حل مشکلات و تحقق پیشرفت و عدالت باشد. البته نگاه ملی در انتخاب کردن نامزدهای انتخاباتی با رویکرد عدالت‌محوری، انقلابی و جهادی و توجه به مسئله انتخاب اصلح می‌تواند ارمغان شکل‌گیری مجلس قوی و انقلابی باشد. نگاه قومی و قبیله‌ای به انتخابات نه ‌تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه در ثبت ملی نیز اثربخش نیست. ما در شرایطی به سر می‌بریم که آمریکا از آماده‌باش کامل جبهه مقاومت در اضطراب به سر می‌برد. اهداف آمریکایی در منطقه مشخص شده است. ضربه پشیمان‌کننده و مقتدرانه مقاومت، ان‌شاءالله آمریکا را با ذلت و خفت از منطقه خارج خواهد کرد.

وی عنوان کرد: روحیه متعالی ملت ایران در این ۴۱ سال، در مکتب و راه شهید سلیمانی که تربیت‌یافته مکتب امام و شاگرد ولایت و رهبری است، تجلی پیدا کرده است. شهید سلیمانی خلاصه فضائل شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای بزرگ کشور است که خود را سرباز مکلف شده رهبری و ولایت می‌دانند. زمانی که شهید سلیمانی به آقا نامه نوشت و پایان دولت منحوس داعش را اعلام کرد، پایان نامه امضاء کرد، «سرباز مکلف شده جناب عالی.» یعنی کسی که می‌خواهد از مکتب شهید سلیمانی تبعیت کند، باید سرباز، تکلیف‌مدار، پیرو ولایت و شجاع باشد. شهید سلیمانی می‌فرمود انسان باید شهید زندگی کند تا شهید شود. شاخصه‌های روح متعالی ملت ایران به مکتب شهید سلیمانی چنین است و این‌ها توشه راه آینده ملت ایران است.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: دین‌باوری، خودباوری، استقلال‌خواهی، آزادی‌خواهی، عزت‌طلبی، خلاقیت، ابداع و ابتکار در همه عرصه‌ها به ویژه پیشرفت علمی و فنی، روحیه جهاد و شهادت‌طلبی، ایثارگری، فدارکای، شجاع، غیرت و جوانمردی، مقاومت، ایستادگی، انسجام، همبستگی، خیرخواهی و نوع‌دوستی، پیوند امت و ولایت و حضور در عرصه خدمت و مدیریت کارآمد، کارگشا و توانا؛ این‌ها روحیه متعالی ملت ایران است که در روح شهید سلیمانی تبلور پیدا کرد و در جشن چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در چهلم شهادت شهید سلیمانی، انقلاب اسلامی را با طراوت ۲۲ بهمن ۵۷ در معرض دید جهانیان قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: در راهپیمایی پیروزی ۲۲ بهمن، این پیام را باید داشته باشیم که این حضور شکوهمند سیاسی و حضور تاثیرگذار قانونی و حقوقی باید خود را در انتخابات دوم اسفندماه با مشارکت حداکثری نشان دهد. زیرا دشمن برنامه‌ریزی کرده است که مشارکت مردم ایران کمتر شود. همانگونه که ملت ایران در این ۴۱ سال، ۳۷ انتخابات و چند رفراندوم بزرگ را تجربه کرده است، ان‌شاءالله در دوم اسفندماه نیز با مشارکت حداکثری و در تبعیت از فرمان رهبری و عمل به تکلیف شرعی، مشارکت حداکثری در انتخابات با انتخاب اصلح، تودهنی محکم و ضربه مهلکی به آمریکا و ترامپ خواهد زد. انتخابات نعمت الهی، حق مردمی و تکلیف شرعی و سرنوشت‌ساز در اداره کشور است. اداره کشور نیز بر پایه انتخاب مردم است. قدرت مردم بالاترین قدرت در نظام سیاسی است. اگرچه مبنای قدرت، الهی است. انتخاب مردم همیشه تعیین‌کننده است و امشب نیز شورای نگهبان نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها را اعلام می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دشمن، تضعیف شورای نگهبان و نهادهای انتخاباتی است، افزود: شورای نگهبان، صیانت از انتخابات و رای ملت و همچنین صیانت از نفوذ دشمن بر احکام حاکمیت را بر عهده دارد. اگر شورای نگهبان نبود، استکبار بر این کشور حکومت می‌کرد. اگر شورای نگهبان نبود، جریان نفوذ آمریکا مسلط می‌شد. به هر حال شورای نگهبان بر اساس پرونده انتخاباتی نامزدها تصمیم می‌گیرد؛ نه هر آنکه تایید شود برداشت این است که صلاحیت او کامل باشد، چه بسا اسنادی باشد که به دست شورای نگهبان نرسیده باشد و نه هر آن کس که عدم احراز صلاحیت او اعلام شود، به معنای این است که صلاحیت ندارد. بلکه شورای نگهبان بر اساس پرونده انتخاباتی، شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته کشور نظر می‌دهد و یک عقبه چهارصد هزار نفره نظارت انتخاباتی که از مردم انتخاب شده‌اند، تصمیم می‌گیرند و در این فرآیند که ۴۰۰ هزار نفر به ۱۲ عضو شورای نگهبان کمک می‌کنند، ممکن است اشتباهاتی هم صورت بگیرد اما اینکه یک مسئول که با همین انتخاب مردم سر کار آمده است، بیاید بگوید این انتخابات نیست و انتصابات است، این تضعیف نظام، ولایت و حاکمیت و همچنین بی‌توجهی به انتخاب مردم و حرکت در مسیر دشمن است. بنابراین از امشب که شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام می‌کند، باید وارد رقابت‌های انتخاباتی سالم بر اساس اخلاق انتخاباتی و بدون تبلیغات هنگفت و ریخت و پاش‌های زیاد که معمولا مردم آزرده می‌شوند،‌ شویم. مردم آزادند که انتخاب کنند اما مصلحت کشور، انقلاب، ایران، ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تدین و دلسوزی افراد را در نظر بگیرند و انتخاب کنند.

وی در پایان از حضور مردم اهواز، خوزستان و ملت ایران و همچنین مسئولان و علماء و بزرگانی که همیشه مشوق مردم در حضور در صحنه بوده‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha