حمایت از تولید؛ تنها راه برون‌رفت از شرایط تحریم
کد خبر: 3877497
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

حمایت از تولید؛ تنها راه برون‌رفت از شرایط تحریم

یک کارآفرین با بیان این‌که تنها راه خروج از شرایط تحریم، حمایت از تولید است، گفت: در زمان وقوع سیل برای تهیه کنسرو مواد غذایی مورد نیاز سیل‎زدگان، دولتمردان آن‌چه لازم داشتند را از ما به‎عنوان تولیدکننده لرستانی تهیه نکردند و همین کارها نشانه عدم حمایت مسئولان از بخش خصوصی است و باعث دلسردی ما از سرمایه‎گذاری در استان می‎شود.

حمایت از تولید؛ تنها راه برون‌رفت از شرایط تحریمیکامران سهرابی‌سوری، تولیدکننده و کارآفرین لرستانی، در گفت‎وگو با ایکنا، با اشاره به این‎که رشد اقتصادی کشور در گرو رونق تولید داخلی بوده و توجه به این امر باعث اشتغال‎زایی و توسعه ظرفیت‎های داخلی می‎شود، گفت: یکی ‎از مهم‎ترین نتایج رونق تولید در استان رشد و رونق اقتصادی است.

وی با اشاره به این‎که رشد اقتصادی کشور در صورت رونق تولید داخلی محقق می‎شود که نتیجه آن اشتغال‎زایی و رشد ظرفیت‌‎های داخلی در حوزه‎های مختلف صنعتی است، ادامه داد: با توجه به این‎که فعالیت‎های تولیدی سود کمی دارند، فعالان اقتصادی باید توسط دولت حمایت شوند.

سهرابی عنوان کرد: از جمله مهم‎ترین مشکلات حال حاضر واحدهای تولیدی می‎توان به کمبود نقدینگی، مشکلات تأمین مواد اولیه، فرسودگی ماشین‎آلات و تکنولوژی، نوسانات نرخ ارز و عدم حمایت دولت از تولید و معوقات بانکی اشاره کرد که نتیجه آن فعالیت با حداقل ظرفیت است.

این تولید‌کننده و کارآفرین لرستانی با اشاره به این‎که بدون تردید یکی ‎از مشکلات جدی مراکز و بنگاه‎های تولیدی استان کمبود نقدینگی است که در صورت تأمین مطلوب آن بخشی از چالش‎های عرصه تولید و صنعت کشور مرتفع می‎شود، تصریح کرد: برخی از کالاها با ارز آزاد و برخی با ارز نیمایی وارد شده‎اند که اختلاف قیمت دارند و صادرات را با مشکل مواجه می‎کنند که همین امر باعث خروج صادرکنندگان باتجربه از بازار بین‎الملل شده و در میان‌مدت باعث از دست رفتن بازارهای هدف می‎شود این در حالی‌است که هزینه‎های بالای حمل و نقل از دیگر موانع تولید در لرستان است.

سهرابی با اشاره به فعالیتش در زمینه تولید کنسرو مواد غذایی، عنوان کرد: در زمان وقوع سیل و به‌منظور تهیه کنسرو مواد غذایی مورد نیاز سیل‎زدگان، دولتمردان آن‌چه لازم داشتند را از ما به‎عنوان تولیدکننده لرستانی تهیه نکردند و حتی یک کنسرو به کارخانه ما سفارش ندادند، که همین کارها نشانه عدم حمایت مسئولان از بخش خصوصی لرستان است و باعث دلسردی ما از سرمایه‎گذاری در استان می‎شود.

این تولیدکننده و کارآفرین لرستانی تصریح کرد: مشکلات فعلی حوزه تولید در لرستان آنی و یک شبه به وجود نیامده و وضعیت فعلی عوامل متعددی دارد که باید در راستای بهبود، اصلاح و مرتفع‎سازی آن تلاش شود.

وی با اشاره به این‎که غفلت از رونق تولید، هزینه‎های سنگینی را به مردم و کشور تحمیل خواهد کرد، اظهار کرد: متأسفانه در سالیان اخیر نظام تولیدی کشور و استان متحمل خسارت‌های فراوانی شده است که در صورت پیشگیری از متضرر شدن نظام تولیدی استان در حال حاضر شاهد بسیاری از نارسایی‎ها و مشکلات اقتصادی نبودیم.

سهرابی با بیان این‎که تنها راه خروج از شرایط تحریم، حمایت از تولید است، عنوان کرد: مهار نقدینگی، مبارزه با فساد، حذف انحصار نهادهای دولتی، تسهیل سرمایه‎گذاری‎هایی که در نهایت به رقابتی شدن بازار کمک می‎کند، اعمال معافیت‎های مالیاتی برای صنایع تولیدی نوپا، جلوگیری از واردات غیرضروری، فرهنگ‎سازی در زمینه حمایت از تولید داخلی و خصوصی‎سازی اقتصاد از مهم‌ترین راهکارهای رفع مشکلات تولیدی بنگاه‎های اقتصادی و تولیدی است.

این تولیدکننده لرستانی تصریح کرد: اگر همچنان رویکرد عدم حمایت بر همان پاشنه معیوب خسارت‎زا و مشکل‌آفرین پیشین بچرخد، نه‎تنها مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‎شود، بلکه شاهد تشدید و انباشت هرچه بیشتر نارسایی‎های مرتبط با این عرصه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha