معامله قرن نقض حقوق مردم فلسطین است
کد خبر: 3875353
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

معامله قرن نقض حقوق مردم فلسطین است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نتیجه معامله قرن رسیدن به هدفی است که آمریکا و متحدانش دنبال می‌کنند و حقوق فلسطینی‌ها در این طرح مورد توجه قرار نگرفته و نقض می‌شود.

معامله قرن نقض حقوق مردم فلسطین استحجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، بیان کرد: مسئله معامله قرن مدتی پیش توسط رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود و در چند روز اخیر این بحث پر رنگ‌تر شده است.

وی با اشاره به اهداف ننگین این معامله، افزود: از اهداف آمریکا از مطرح مجدد معامله غرب، مشروعیت بخشیدن به رژیم اشغالگر صهیونیست و به کشور اسرائیل رسمیت ببخشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از دیگر اهداف ترامپ محدود کردن فلسطینی‌ها و ریشه و سابقه آن‌ها را به اسرائیل داده و کشور فلسطین را به عنوان یک کشور تازه و جدید معرفی کند.

وی ادامه داد: یکی از بندهای این طرح این است که جنبش‌های فلسطینی، حماس و جنبش آزادی بخش حق دفاع از خود را نداشته باشند و از نظر تجهیزات و سلاح‌ها محدود شوند.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری ابراز کرد: در این معامله آمریکا می‌خواهد بیت المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام کند و این طرحی است به عنوان معامله که برای فلسطینی‌ها زیان آور و برای اسرائیلی‌ها یک معامله پر سود خواهد بود.

وی گفت: سؤالی که در این راستا مطرح می‌شود، این چگونه معامله‌ای است که فلسطینی‌ها با هر نوع گرایشی که دارند با این طرح مخالفت می‌کنند؟

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری با اشاره به حکم معامله، اظهار کرد: معامله‌ای از نظر علما و شریعت مشروعیت دارد که مورد رضایت طرفین باشد و معامله قرن بدون رضایت یکی از ارکان معامله که فلسطین است در حال انجام بوده و قطعا معامله‌ای که یک طرف در آن ناراضی باشد محقق نشده و به ُسر انجام نخواهد رسید.

وی افزود: نتیجه این معامله رسیدن به هدفی است که آمریکا و متحدانش دنبال می‌کنند و حقوق فلسطینی‌ها در این طرح مورد توجه قرار نگرفته و نقض می‌شود و این معامله پیشاپیش محکوم به شکست است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: آمریکا در صدد این است که فلسطین غصب شده و اعتراضاتی که برای دفاع از حقوق مردم این کشور انجام می‌شود را سرکوب کند.

وی ادامه داد: تنها راه‌حل این موضوع استفاده از رهنمون‌های مقام معظم رهبری و حفظ اتحاد با ایران است و تمام ساکنین فلسطین باید هر کدام با داشتن حق رای، سرنوشت خود را تعیین کرده و اجازه دخالت در امور و اشغال سرزمین خود را از آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آن‌ها سلب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری، تصریح کرد: آمریکا و استکبار جهانی باید این طرح را تمام شده بدانند و طبق منویات مقام معظم رهبری به کوری چشم دولتمردان آمریکا سیاست شیطانی و خبیث آمریکا در مورد فلسطین با نام معامله قرن به توفیق الهی هرگز تحقق نخواهد یافت.

وی با اشاره فرموده‌های مقام معظم رهبری، افزود: در مورد یهودی شدن بیت‌المقدس که می‌گویند باید دست یهود باشد، غلط بیخودی می‌کنند و قضیه‌ فلسطین از یادها نخواهد رفت و مسلماً ملت فلسطین و همه ملت‌های مسلمان در مقابل آنان خواهند ایستاد و نمی‌گذارند معامله قرن اتفاق بیفتد.

انتهای پیام
captcha