ایران در رتبه آخر تعداد حافظان قرآن بین کشورهای اسلامی است
کد خبر: 3875197
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

ایران در رتبه آخر تعداد حافظان قرآن بین کشورهای اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌ بن ابیطالب(ع) گفت: متاسفانه ایران در زمینه حفظ قرآن کریم از تمام کشورهای اسلامی مثل پاکستان که بیش از 8 میلیون حافط قرآن دارد، آخرین رتبه را به خود اختصاص داده و در حدود کمتر از 15 هزار حافظ قرآن دارد و در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

رتبه آخر ایران در حفظ قرآن کریم بین کشورهای اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، آیین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات سراسری بانوان دارالقرآن امام علی‌بن ابیطالب(ع) امروز، دهم بهمن‌ماه با حضور عموم شرکت‌کنندگان و خانواده‌های محترم آنان در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد.

در ابتدا، محمدرضا پورمعین، مدیر سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌ بن ابیطالب(ع) از حضور بیش از 5 هزار و 673 نفر در رشته حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل خبرداد و گفت: حدود 4 هزار نفر از این شرکت‌کنندگان در این دوره به رقابت پرداختند و در این دوره استعدادهای نهفته قرآنی کشف شدند.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون قاری قرآن کریم، افزود: برخی از موسسات در کشور از بسیاری از دستگاه‌ها بدون دستور اداری با علاقه و عشق در راستای رسیدن به این هدف متعالی تلاش کردند که موسسه دارالقرآن امام علی بن ابیطالب یکی از این موسسات است و این نکته حائز اهمیت است که تحقق امر مقام معظم رهبری با تشویق و تقدیر از شرکت‌کنندگان محقق خواهد شد.

پورمعین با بیان اینکه افزایش کیفیت و تحول در حفظ قرآن کریم در دوره‌های بعدی مسابقات دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات از حضور 44 داور بین‌المللی بهره‌مند شدیم و بیش از هزار و 396 نفر یعنی در حدود 50 درصد متسابقین حدنصاب این دوره از مسابقات را به دست آوردند.

وی ادامه داد: متاسفانه ایران در زمینه حفظ قرآن کریم از تمام کشورهای اسلامی مثل پاکستان که بیش از 8 میلیون حافط قرآن دارد، آخرین رتبه را به خود اختصاص داده و در حدود کمتر از 15 هزار نفر است و در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha