استفاده از ظرفیت خیران در رفع مشکلات مناطق سیل‎زده
کد خبر: 3873435
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

استفاده از ظرفیت خیران در رفع مشکلات مناطق سیل‎زده

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان استفاده از ظرفیت خیران را یک راهکار مناسب برای رفع مشکلات مناطق سیل‌زده دانست و خواستار ورود خیرین در بحث رفع مشکلات مناطق سیل‌زده در استان شد.

استفاده از ظرفیت خیرین در رفع مشکلات مناطق سیل‎زدهبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا خواجه‌ای، رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، سه‎شنبه، یکم بهمن‎ماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده لرستان، گفت: تا به امروز پرونده ۵۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌ است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۸ هزار و ۵۰۰ مورد منجر به عقد قرارداد شده‌ و در مجموع حدود ۲۰ هزار واحد تعمیری در سطح استان داشتیم که کار همه این واحدها به اتمام رسیده‌ است، همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی در مناطق سیل‎زده استان داشتیم که عملیات اجرایی در حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آغاز شده ‎است.

خواجه‌ای با اشاره به این‎که تاکنون عملیات آرماتوربندی، بتن و فونداسیون در یازده هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و اجرای اسکلت در ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است، عنوان کرد: سقف و دیوار چینی پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی انجام شده و عملیات احداث در چهار هزار و ۷۰۰ واحد به مراحل پایانی رسیده ‎است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان‌ با اشاره به توزیع ۷۱ هزار تُن سیمان رایگان در مناطق مختلف استان، تصریح کرد: در مجموع حدود ۲۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت شده است.

وی با اشاره به این‎که میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض اختصاص یافته در شهر ۹۴ میلیون تومان و در روستا ۷۶ میلیون تومان است، گفت: خود متقاضیان باید مدیریت کنند؛ چرا که بحث ما مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم بود، ما نمی‌توانستیم به متقاضی بگوییم که حق ندارند که در متراژ بالایی خانه خود را احداث کنند و خودشان باید مدیریت می‌کردند.

خواجه‎ای با اشاره به ارائه خدمات جنبی مانند سیمان، نظارت، نقشه و پروانه رایگان به متقاضیان مناطق سیل‎زده، عنوان کرد: کسانی‌که خانه‌های خود را در زیربنای بالایی احداث کرده‌اند باید آورده داشته باشند و کسانی‌که زیربنای معقولی برای احداث داشتند قطعاً با این میزان تسهیلات و کمک می‌توانند واحد خود را تمام کنند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان استفاده از ظرفیت خیران را راهکار اصلی برای رفع این مشکل دانست و افزود: می‌طلبد که خیران بیشتر از گذشته در این امر ورود پیدا کنند، راهکار دیگر هم این است که متقاضیان از تسهیلات بانک‌ها استفاده و واحدهای خود را تکمیل کنند.

وی با بیان این‎که ما در روستاهای «بابازید» و «چم مهر» و همچنین شهر پلدختر در حال احداث دیواره ساحلی هستیم، که در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: برابر تعهدی که داریم این دیواره ساحلی به اتمام خواهد رسید.

خواجه‎ای با تأکید بر این‎که احداث این پروژه مشکلات اجتماعی زیادی داشت، گفت: خوشبختانه این مشکلات حل شده و تلاش می‌کنیم که سریع‌تر این پروژه را هم به نتیجه مطلوبی برسانیم.

انتهای پیام
captcha